Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 21.říjen 17:38

Do benzináku naftovou pistol nedáš – je širší ,
Horší je natankovat benzín do naftaku , s ním při záměně paliva daleko neodjedete, během krátké chvíle ale „suchý“ benzín může způsobit trvalé poškození vstřikovačů, vysokotlakého čerpadla a jiných součástí systému Common-Rail (nafta je v podstatě velmi řídký olej a jejím úkolem je mimo jiné tyto komponenty mazat), nebo i mechaniky motoru. V nejhorším případě potom v servisu necháte až desetitisíce korun.

Benzín je oproti naftě také mnohem více hořlavý a v extrémním případě může způsobit i požár automobilu, který je i s příručním hasicím přístrojem velmi těžké uhasit. A než na místo dorazí hasiči, bývá už automobil celý v plamenech a mimo vlastního života už není co zachraňovat.
Majitelé naftových aut mají potenciálně větší šanci natankovat do svého vozu benzín, jelikož do hrdla nádrže se jak naftová, tak benzínová pistole bez problému vejde.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 21.říjen 17:40

Do benzináku naftovou pistol nedáš – je širší ,
Horší je natankovat benzín do naftaku , s ním při záměně paliva daleko neodjedete, během krátké chvíle ale „suchý“ benzín může způsobit trvalé poškození vstřikovačů, vysokotlakého čerpadla a jiných součástí systému Common-Rail (nafta je v podstatě velmi řídký olej a jejím úkolem je mimo jiné tyto komponenty mazat), nebo i mechaniky motoru. V nejhorším případě potom v servisu necháte až desetitisíce korun.

Benzín je oproti naftě také mnohem více hořlavý a v extrémním případě může způsobit i požár automobilu, který je i s příručním hasicím přístrojem velmi těžké uhasit. A než na místo dorazí hasiči, bývá už automobil celý v plamenech a mimo vlastního života už není co zachraňovat.
Majitelé naftových aut mají potenciálně větší šanci natankovat do svého vozu benzín, jelikož do hrdla nádrže se jak naftová, tak benzínová pistole bez problému vejde.

Pokud jste až při placení zjistili, že jste do auta místo benzínu natankovali plnou nádrž nafty (platí to i o benzínu v dieselovém voze), první zásada je automobil vůbec nestartovat, nejlépe ani neotáčet klíčkem ve spínací skříňce. Už před startem totiž moderní vozy „tlakují“ palivové vedení. Následovat by mělo přivolání asistenční nebo odtahové služby a cesta do servisu, kde obsah palivové nádrže vypustí a vyčistí ji. Cena této operace se pohybuje v rozmezí od 2 do 5 tisíc, zachrání vás ale od částek daleko vyšších.