Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.duben 0:00

Nó, taky příjde na to… Důležitá témata, která se neřeší, ale možná by měla. Nedůležitá temáata, která se neřeší (těch může být velká spousta). Neřeší se v politice a státních sférách anebo spíše občansky, mezi lidmi?
Je třeba taky zohlednit jaká/která témata, z kterého hlediska a sféry… Tzn. koho/čeho se to týká.

Bylo by jich spoustu, ale tak třeba uvedu něco za sebe:
Spravedlnost
Podstata věcí (různých, většiny), původ, princip – z toho odvozená správná funkce a smysl/význam
Odpovědnost, vyspělost, povědomí, vzdělnost – nemyslím jen formální, ale skutečné (lidí)
MOŽNOSTI – jaké člověk má, do života! Pracovně i jinak; jak co funguje; co vše člověk může, jaká jsou omezení; co vše může dělát, čím/kým být; jak si uspořádat a zařídit život, čemu se věnovat, Jaký smysl mu dát. Tzn. taky povědomí a obzory (o světě, o věcech). Skutečné hodnoty/významy věcí a jaké se čemu přisuzují.
Nepřipravenost na život (na život ve společnosti, ale celkově na život – pro žití) a to hlavně ani po škole. Lidi nevědí, co a jak, stresují se tím a tím, neumí spoustu věcí a neznají je (těch důležitých).
Mafie, korupce (i v těch vysoce rozvojových zemích). Nebo třeba problém s drogami, únosy. A taky otrokářstvím (je stále obří – desítky milionů otroků a v jisté míře všude). Zkrátka moderní otroctví po celém světě.
Ideální zřízení a formy vlády, bokem od moderních dogmat a idalizace demokracie. Taky chyby, nevykonost, ba i často nesmyslnost demokracie a mj. demokratismu, liberalismu, dělby moci, suverenity lidu, hlasu/mínění většiny, mandátu/oprávnění postaveném na volbách, volebního a stranického systému, parlamentarismu, nedokonalosti republiky (parl., polopr. i prezid. – a to jen těch tzv. demokratických), práva sebeurčení, národního státu, aj.
Lidská přirozenost, povaha (co je člověku vlastní, co ne), normálnost, případně i mentalita a davová psychologie podle národa a kultur; sociální, společenské problémy
Role dědičnosti X vnějších vlivů (invidivuálních, naučených, ovlivnitelných)
Dogma rovnosti, rovnotářství; výklady a možnosti/druhy svobod/y (lepší, horší i zcela zavádějící a fanatické)
Přehodnocení mezinárodního práva, konceptu a organizace OSN, zamyšlení nad základními a lidskými právy
Monarchie, monarchismus, legitimita, rozdíl/y, či podobností mezi republikou a monarchií a jejich druhy. Výhody, nevýhody, ideální řešení
Psychologie, sociologie, antropologie (a další) v jiných vědách – především politických (ale nejen těch) – a jejich zásadní vliv; taky pro pochopení funkce, principů atd
Individualismus X Kolektivismus/spo­lečnost (jedno na úkor druhého – vždy dle systémů a přístupů; například kdy individualita a její práva poškozují společnost nebo naopak, kdy/kde přehnaný kolektivismus upírá nebo i popírá právo na individualismus)
Nedostatky kapitalismu, jeho problémy, konzumerismu, ziskuchtivost, kvantita nad kvalitou, některé upřednostňované názory jako vyrovaný rozpočet, dluhová ekonomika (a dluh jako základ a též „injekce“), vysoké daně, vyrovnaný rozpočet, žádné zásoby a přebytky, stát bez (silného) podnikání a investování, aj. Taky problémy keynesiánství, regulovaného trhu, aj. Přestože je kapitalismus jediný funkční a nejlepší ekonomický systém, má nedostatky a MOŽNÁ by potřeboval reformovat nebo najít lepší.
Civilizační choroby (zase až tolik se neřeší), včetně úpadku mužství, ženství i plodnosti
Nenáboženský
Omyly vědy, vědců, vědeckých společností a jejich častý cynismus maskující se jako skepticismus. A různé chyby vědy.
Ignorování a zapomění důkazů „nadpřizena“ (neznámých sil, vč. psychických) Richeta, Metapsychiky, Flammariona a spol.
Problémy „progresivismu“ a kam spěje určitá kultura a mentalita. K progresivismu i různá nesmyslná hnutí a nespravedlností. Cenzura, korektnost, atd. Lajk ChatGPT za roli mužů/mužství ve společnosti
Negativní trendy
Nedrogové závislosti
Sexualizovaná společnost
Úpadek společnosti, intelekt, četba, učení, rozvoj; též ego a problémy s egem, úpadek morálky
Problematika ideologií (nesmyslím nějakých jednotlivých, ale toho pojmu a co představuje)
Války, separatismus a ozbrojené konflitky; převraty a sitauce v různých zemích, hlad a velké nedostatky; situace a živ. úrovně lidí – v bídě, nespravedlnosti, útisku, násilí,.. Řeší se jen ty mainstreamové (jistě, máme internet, máme noviny/tisk, ale řeší se jen to, na co se některé informační média zaměřují, přčstože se kolikrát nejedná o závažnější problémy), tisíce, desetitisíce a statisíce mrtvých a desítky (stovky) milionů lidí v bídných poměrech
„Nefunkčnost“ třetího světa (většiny světa krom pár nejvyspělejších států) – tedy proč vlastně je většina světa v bídě a vážných problémech
Problematika vytváření protipólů, zjednodušování (zavádějícího, mylného), kategorizování. Taky krajnosti – z jedné do druhé (které se vytvářejí; „Buď, anebo“, obojí často nesmyslné).
Neefektivita systémů a subsystémů, státních.
Hodnoty ve společnosti, školství, nastavení společnosti; vytváření problémů a složitého života – a pak učení se v tom životě (té složité súpolečnosti) orientovat a přežívat.
Opomíjení historických kultur, civilizací a říší – jejich výdobytků a systémů, taky i autorů a filozofů napříč světem, zanedbávání starých autorů (starověk), aj. Dávno už se lidstvo mohlo poučit z historie a vytvořit „ideální“ společnost – vzít si z každé kultury/civilizace to nejlepší, ale i z autorů, kteří se tím zabývali a pojednávali o tom. Ale téměř nikdo nezná ani ty staré kultury, jak fungovaly, na čem byly postavené, v čem vynikaly (a proč!) a byly i vněčem lepší, než třeba dnešní společnost, natož jak by se to dalo dnes aplikovat.
Ne/jednotnost lidí – bez ohledu na rasy a národy; případný kosmopolitismus, panhumanismus (OSN je nic), univerzalismus
Smrt – jako spíše její vnímání a postoje vůči ní, potenciálně jiné vnímání a názory (než západní)
Duchovno – spíše společensky než individuálně, role náboženství (myšleno spíše víry), druhy náboženství, něco o nich a jejich společné rysy.
S výše zmíněným: jednota a propojenost existence, iluze, prázdnota, mystika/mysti­cismus – a jak v něm začalo snad každé náboženství – a na čem zakládali snad všichni thaumaturgové a duchovní vůdci/zakladatelé (a že v nich de facto většinou nebyl rozdíl). Tj. hlavně spojitost v monismus/pan­teismu, hylozoismu/pan­psychismus aj. podobné (stejné).

Co se obecně NEŘEŠÍ? Problémy. A často ty nejdůležitější a nejzávažnější (místo nich se řeší ty méně závažné až nepodstatné.. „chléb a hry“). Když už se řeší nějaké ty důležité problémy, tak se „řeší“ takovým způsobem, že se o nich jen „demokraticky dsiktuje“ (hádky, rozepře, chaos – bez řešení, bez výsledku).

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.duben 0:18

Nó, taky příjde na to… Důležitá témata, která se neřeší, ale možná by měla. Nedůležitá temáata, která se neřeší (těch může být velká spousta). Neřeší se v politice a státních sférách anebo spíše občansky, mezi lidmi?
Je třeba taky zohlednit jaká/která témata, z kterého hlediska a sféry… Tzn. koho/čeho se to týká.

Bylo by jich spoustu, ale tak třeba uvedu něco za sebe:
Spravedlnost
Podstata věcí (různých, většiny), původ, princip – z toho odvozená správná funkce a smysl/význam
Odpovědnost, vyspělost, povědomí, vzdělnost – nemyslím jen formální, ale skutečné (lidí)
MOŽNOSTI – jaké člověk má, do života! Pracovně i jinak; jak co funguje; co vše člověk může, jaká jsou omezení; co vše může dělát, čím/kým být; jak si uspořádat a zařídit život, čemu se věnovat, Jaký smysl mu dát. Tzn. taky povědomí a obzory (o světě, o věcech). Skutečné hodnoty/významy věcí a jaké se čemu přisuzují.
Nepřipravenost na život (na život ve společnosti, ale celkově na život – pro žití) a to hlavně ani po škole. Lidi nevědí, co a jak, stresují se tím a tím, neumí spoustu věcí a neznají je (těch důležitých).
Mafie, korupce (i v těch vysoce rozvojových zemích). Nebo třeba problém s drogami, únosy. A taky otrokářstvím (je stále obří – desítky milionů otroků a v jisté míře všude). Zkrátka moderní otroctví po celém světě.
Nedorozumění – ve společnosti, u jednotlivců, skupin i na státní a mezinárodní úrovni
Důležitost jazyka, mluvy, vyjadřování, prostě rétoriky – neučí se (což rozhodně není totéž jako učení se jazyka – gramatiky, slovní zásoby)
Ideální zřízení a formy vlády, bokem od moderních dogmat a idalizace demokracie. Taky chyby, nevykonost, ba i často nesmyslnost demokracie a mj. demokratismu, liberalismu, dělby moci, suverenity lidu, hlasu/mínění většiny, mandátu/oprávnění postaveném na volbách, volebního a stranického systému, parlamentarismu, nedokonalosti republiky (parl., polopr. i prezid. – a to jen těch tzv. demokratických), práva sebeurčení, národního státu, aj.
Předsudky – dle toho, čeho se týkají, ale je jich dost
Lidská přirozenost, povaha (co je člověku vlastní, co ne), normálnost, případně i mentalita a davová psychologie podle národa a kultur; sociální, společenské problémy = toho se vlastně týkají skoro všechny tyto problémy
Vliv politiky na společnost a kulturu (a naopak); důležitost správné organizace
Role a důležitost vůdcovství; též efektivní a přirozené vůdcovství, vedení.
Role dědičnosti X vnějších vlivů (invidivuálních, naučených, ovlivnitelných)
Dogma rovnosti, rovnotářství; výklady a možnosti/druhy svobod/y (lepší, horší i zcela zavádějící a fanatické)
Přehodnocení mezinárodního práva, konceptu a organizace OSN, zamyšlení nad základními a lidskými právy
Monarchie, monarchismus, legitimita, rozdíl/y, či podobností mezi republikou a monarchií a jejich druhy. Výhody, nevýhody, ideální řešení
Psychologie, sociologie, antropologie (a další) v jiných vědách – především politických (ale nejen těch) – a jejich zásadní vliv; taky pro pochopení funkce, principů atd
Individualismus X Kolektivismus/spo­lečnost (jedno na úkor druhého – vždy dle systémů a přístupů; například kdy individualita a její práva poškozují společnost, komunitu nebo naopak, kdy/kde přehnaný kolektivismus upírá nebo i popírá právo na individualitu)
Nedostatky kapitalismu, jeho problémy, konzumerismu, ziskuchtivost, kvantita nad kvalitou, některé upřednostňované názory jako vyrovaný rozpočet, dluhová ekonomika (a dluh jako základ a též „injekce“), vysoké daně, vyrovnaný rozpočet, žádné zásoby a přebytky, stát bez (silného) podnikání a investování, aj. Taky problémy keynesiánství, regulovaného trhu, aj. Přestože je kapitalismus jediný funkční a nejlepší ekonomický systém, má nedostatky a MOŽNÁ by potřeboval reformovat nebo najít lepší.
Civilizační choroby (zase až tolik se neřeší), včetně úpadku mužství, ženství i plodnosti
Nenáboženský
Omyly vědy, vědců, vědeckých společností a jejich častý cynismus maskující se jako skepticismus. A různé chyby vědy.
Ignorování a zapomění důkazů a prokázaní „nadpřizena“ (neznámých sil, vč. psychických) Richeta, Metapsychiky, Flammariona a spol.
Problémy „progresivismu“ a kam spěje určitá kultura a mentalita. K progresivismu i různá nesmyslná hnutí a nespravedlností. Cenzura, korektnost, atd. Lajk ChatGPT za roli mužů/mužství ve společnosti. Úpadek rodiny, manželství, vysoká rozvodovost, nestálost, roztěkanost (jako i další – spadá to do zmíněného problému s egem a úpadku morálky… související s mentalitou – a parmenicí zase převážně z kultury a politiky)
Negativní trendy
Nedrogové závislosti
Sexualizace společnosti – všude
Negativa porna i masturbace
Úpadek společnosti; intelekt, četba, učení, rozvoj; též ego a problémy s ním, úpadek morálky, stupňující se nevychovanost, vulgarity
Vlivy na děti (různé, zkrátka všechny, ale například technologie, některé hnutí a „výdobytky“ civilizace, negativní mentalita, návyky, trendy,..), jak jim končí dětství (předčasně) nebo jak se mění; že děti už nejsou dětmi, nezletilými – též jsou sexualizovanými, „důležitými“, drzými, rádoby dospělými,
Problematika ideologií (nesmyslím nějakých jednotlivých, ale toho pojmu a co představuje)
Války, separatismus a ozbrojené konflitky; převraty a sitauce v různých zemích, hlad a velké nedostatky; situace a živ. úrovně lidí – v bídě, nespravedlnosti, útisku, násilí,.. Řeší se jen ty mainstreamové (jistě, máme internet, máme noviny/tisk, ale řeší se jen to, na co se některé informační média zaměřují, přčstože se kolikrát nejedná o závažnější problémy), tisíce, desetitisíce a statisíce mrtvých a desítky (stovky) milionů lidí v bídných poměrech
„Nefunkčnost“ třetího světa (většiny světa krom pár nejvyspělejších států) – tedy proč vlastně je většina světa v bídě a vážných problémech
Problematika vytváření protipólů, zjednodušování (zavádějícího, mylného), kategorizování. Taky krajnosti – z jedné do druhé (které se vytvářejí; „Buď, anebo“, obojí často nesmyslné).
Neefektivita systémů a subsystémů, státních.
Hodnoty ve společnosti, školství, nastavení společnosti; vytváření problémů a složitého života – a pak učení se v tom životě (té složité súpolečnosti) orientovat a přežívat.
Opomíjení historických kultur, civilizací a říší – jejich výdobytků a systémů, taky i autorů a filozofů napříč světem, zanedbávání starých autorů (starověk), aj. Dávno už se lidstvo mohlo poučit z historie a vytvořit „ideální“ společnost – vzít si z každé kultury/civilizace to nejlepší, ale i z autorů, kteří se tím zabývali a pojednávali o tom. Ale téměř nikdo nezná ani ty staré kultury, jak fungovaly, na čem byly postavené, v čem vynikaly (a proč!) a byly i vněčem lepší, než třeba dnešní společnost, natož jak by se to dalo dnes aplikovat.
Ne/jednotnost lidí – bez ohledu na rasy a národy; případný kosmopolitismus, panhumanismus (OSN je nic), univerzalismus
Smrt – jako spíše její vnímání a postoje vůči ní, potenciálně jiné vnímání a názory (než západní)
Duchovno – spíše společensky než individuálně, role náboženství (myšleno spíše víry), druhy náboženství, něco o nich a jejich společné rysy.
S výše zmíněným: jednota a propojenost existence, iluze, prázdnota, mystika/mysti­cismus – a jak v něm začalo snad každé náboženství – a na čem zakládali snad všichni thaumaturgové a duchovní vůdci/zakladatelé (a že v nich de facto většinou nebyl rozdíl). Tj. hlavně spojitost v monismus/pan­teismu, hylozoismu/pan­psychismus aj. podobné (stejné).
Bídná finanční gramotnost (a finanční situace jednotlivců/rodin – ta se třeba řeší hodně, ale jenom stížnostmi, řečmi)
Neschopnost, ztráta síly, vitality – v generacích; negativní role technologií (nikoli, že by byly příčinou, ale spíš nesprávný přístup a zacházení) i jejich zneužívání; jednoduchost (zjednodušování) na úkor člověka – jeho zdraví, pracovitosti, schopností/do­vedností atd
Polyhistor atd., člověk zabývající se X věcmi najednou (prácemi, schopnostmi, dovednostmi, koníčky, vědami,…), rozvoj, kde to jde, a že je možný (a jak)
Rodinné problémy – osobní témata-dramata, moc se často neřeší. Nechává se to být. Často se v tom konfliktu žije (s ním) nebo je zde naopak odcizení.

Co se obecně NEŘEŠÍ? Problémy. A často ty nejdůležitější a nejzávažnější (místo nich se řeší ty méně závažné až nepodstatné.. „chléb a hry“). Když už se řeší nějaké ty důležité problémy, tak se „řeší“ takovým způsobem, že se o nich jen „demokraticky dsiktuje“ (hádky, rozepře, chaos – bez řešení, bez výsledku).