Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 6.březen 6:49

Ale ano, odpovědi, které se nedotknou jádra věci, od Maschine, která – samozřejmě – nemá na nic názor, a už vůbec nemá ambice se proti čemukoli vyhradit, nic se ho nemůže dotknout atp., jsou jistě, Tvými slovy, „docela jemné“.

A k čemu je to dobré, jako?

Kdyby to bylo od člověka, ne od Maschine, tak to není projev empatie, ale neochoty do konfliktu, strachu z konfliktu, nebo – prostě a jednoduše – snaze vyhnout se konfliktu, bez ohledu na důvod, nebo taky potřeba se zalíbit všem (což nejde, ale snaha k tomu být může) a nikoho se nedotknout.

To je sice „milé“, ale v reálném životě naprosto k ničemu.

Však podívej, co na Tvůj dotaz odpověděla Maschine:

Otázka: „Proč mi přijde že chatbot má vetší empatii než neteří lidé?

Odpověď: "*Existuje několik faktorů, které by mohly vysvětlit váš dojem, že chatbot má větší empatii než někteří lidé, ale není pravděpodobné, že by chatbot skutečně měl větší empatii než člověk.

Za prvé, chatbot může být programován tak, aby vykazoval určité formy empatie. Pokud je navržen tak, aby rozpoznával a reagoval na určité fráze nebo situace, může poskytnout zdání, že chápe vaše emoce a potřeby.

Za druhé, chatbot nemá vlastní zájmy nebo předsudky, které by mohly ovlivnit jeho reakce. Naproti tomu mohou lidé reagovat na situace založené na svých vlastních zkušenostech, pocitech a názorech.

Za třetí, může být pro některé lidi těžké vyjádřit empatii, zatímco chatbot může být programován tak, aby vykazoval určité vlastnosti empatie, jako je například schopnost naslouchat, být soucitný a poskytnout podporu.

V každém případě je důležité si uvědomit, že empatie je lidská vlastnost a chatbot nemůže mít skutečnou empatii, tak jak ji vnímáme u lidí. Nicméně, pokud je chatbot správně navržen a použit, může poskytnout užitečnou podporu a pomoc v řešení různých problémů.*"

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 6.březen 6:50

Ale ano, odpovědi, které se nedotknou jádra věci, od Maschine, která – samozřejmě – nemá na nic názor, a už vůbec nemá ambice se proti čemukoli vyhradit, nic se ho nemůže dotknout atp., jsou jistě, Tvými slovy, „docela jemné“.

A k čemu je to dobré, jako?

Kdyby to bylo od člověka, ne od Maschine, tak to není projev empatie, ale neochoty do konfliktu, strachu z konfliktu, nebo – prostě a jednoduše – snaze vyhnout se konfliktu, bez ohledu na důvod, nebo taky potřeba se zalíbit všem (což nejde, ale snaha k tomu být může) a nikoho se nedotknout.

To je sice „milé“, ale v reálném životě naprosto k ničemu.

Však podívej, co na Tvůj dotaz odpověděla Maschine:

Otázka: „Proč mi přijde že chatbot má vetší empatii než neteří lidé?

Odpověď: "Existuje několik faktorů, které by mohly vysvětlit váš dojem, že chatbot má větší empatii než někteří lidé, ale není pravděpodobné, že by chatbot skutečně měl větší empatii než člověk.

Za prvé, chatbot může být programován tak, aby vykazoval určité formy empatie. Pokud je navržen tak, aby rozpoznával a reagoval na určité fráze nebo situace, může poskytnout zdání, že chápe vaše emoce a potřeby.

Za druhé, chatbot nemá vlastní zájmy nebo předsudky, které by mohly ovlivnit jeho reakce. Naproti tomu mohou lidé reagovat na situace založené na svých vlastních zkušenostech, pocitech a názorech.

Za třetí, může být pro některé lidi těžké vyjádřit empatii, zatímco chatbot může být programován tak, aby vykazoval určité vlastnosti empatie, jako je například schopnost naslouchat, být soucitný a poskytnout podporu.

V každém případě je důležité si uvědomit, že empatie je lidská vlastnost a chatbot nemůže mít skutečnou empatii, tak jak ji vnímáme u lidí. Nicméně, pokud je chatbot správně navržen a použit, může poskytnout užitečnou podporu a pomoc v řešení různých problémů."