Odpověděl/a – 3.březen 22:00
Z mých zkušeností jsou učitelé často voli, kteří by si pár facek
zasloužili. Horší než učitelé už je na škole většinou jen výukový a
školský systém jako celek. ;) :D
S hloupými, problémovými, nezvdělanými (povrchně ovládající svůj
obor), neschopnými učiteli se opravdu setkáš na každé škole a tvoří
opravdu velkou část jejich sboru. Taky si někdy dovolují až moc (vůči
žákům i vůči rodičům, překračují meze, parvomoce a dokonce
i zákony – samotné školní řády jsou často v rozporu). Nezřídka se
setkáš i se šikanou ze strany učitelů, vylévání zlosti na žácích a
na tom, že učitelé téměř vždy drží při sobě. Takže když má
některý učitel problém se žákém – a zřejmá spravedlnost je v tomto
případě na straně žáka – tak se nestane, že by se žáka někdo
zastal. Protože jak ostatní učitelé, tak ředitel/ka primárně, zaujatě
stojí za učitelem. A pokud ten žák není horlivější (nemá lepší
argumenty, je více ostýchavý, málo inciiativní, nežene to někam
výš – ombudsman třeba, atd), tak nemá moc šanci, že se ho kdy někdo
zastane nebo napraví nějaké křivdy, šikanu, urážky a zasednutí ze strany
učitele (a rodičům je to ve skutečnosti většinou jedno – anebo i když
by s tím chtěli něco dělat, tak stejně nemají pravomoce ani zastání,
protože oni mohou jít maximálně za ředitelem, který jim řekne svůj úhel
pohledu, který je vždy na straně učitelského sboru).
Jedno nepopírá druhé (právo je nastraně učitelů = není na straně
dětí/žáků; právo je na straně studentů = není na straně učitelů.
Tohle neplatí a není to tak jednostranné). Děcka jsou dnes příliš
rozmazelní a problémoví (jako i celá společnost), ale na druhou stranu
učitelé nejsou žádné dokonalé, nedoktunetelné osoby se správným
přístupem nebo přirozenou autoritou. Ani žáci ani učitelé nejsou
dokonalí a nechovají se vždy správně. Ani učitel nemá vždycky pravdu,
není nezpochybnitelný a nemá právo na všechno. ;)
Jeden úhel pohledu říká, že učitelé jsou nedoknutelní, druhý úhel
říká, že žáci jsou nedoknutelní. Jenže problém je v celkovém
přístupu a ve společnosti. Problémy jsou na obou (všech) stranách.
Odpověděl/a – 3.březen 22:02
Z mých zkušeností jsou učitelé často voli, kteří by si pár facek
zasloužili. Horší než učitelé už je na škole většinou jen výukový a
školský systém jako celek. ;) :D
S hloupými, problémovými, nezvdělanými (povrchně ovládající svůj
obor), neschopnými učiteli se opravdu setkáš na každé škole a tvoří
opravdu velkou část jejich sboru. Taky si někdy dovolují až moc (vůči
žákům i vůči rodičům, překračují meze, parvomoce a dokonce
i zákony – samotné školní řády jsou často v rozporu). Nezřídka se
setkáš i se šikanou ze strany učitelů, vylévání zlosti na žácích a
na tom, že učitelé téměř vždy drží při sobě. Z principu jsou
soudržní a „věrní“ svému kolektivu téměř za každou cenu (nehledě
na správnost). Takže když má některý učitel problém se žákém – a
zřejmá spravedlnost je v tomto případě na straně žáka – tak se
nestane, že by se žáka někdo zastal. Protože jak ostatní učitelé, tak
ředitel/ka primárně, zaujatě stojí za učitelem. A pokud ten žák není
horlivější (nemá lepší argumenty, je více ostýchavý, málo
inciiativní, nežene to někam výš – ombudsman třeba, atd), tak nemá moc
šanci, že se ho kdy někdo zastane nebo napraví nějaké křivdy, šikanu,
urážky a zasednutí ze strany učitele (a rodičům je to ve skutečnosti
většinou jedno – anebo i když by s tím chtěli něco dělat, tak
stejně nemají pravomoce ani zastání, protože oni mohou jít maximálně za
ředitelem, který jim řekne svůj úhel pohledu, který je vždy na straně
učitelského sboru).
Jedno nepopírá druhé (právo je nastraně učitelů = není na straně
dětí/žáků; právo je na straně studentů = není na straně učitelů.
Tohle neplatí a není to tak jednostranné). Děcka jsou dnes příliš
rozmazelní a problémoví (jako i celá společnost), ale na druhou stranu
učitelé nejsou žádné dokonalé, nedoktunetelné osoby se správným
přístupem nebo přirozenou autoritou. Ani žáci ani učitelé nejsou
dokonalí a nechovají se vždy správně. Ani učitel nemá vždycky pravdu,
není nezpochybnitelný a nemá právo na všechno. ;)
Jeden úhel pohledu říká, že učitelé jsou nedoknutelní, druhý úhel
říká, že žáci jsou nedoknutelní. Jenže problém je v celkovém
přístupu a ve společnosti. Problémy jsou na obou (všech) stranách.