Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.leden 17:19

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena.

Navíc prodávající nedodal objednané zboží, čímž jednal v rozporu s distanční kupní smlouvou. Zaplatila jste již za nedodané zboží?

Napište jim, že z jejich strany došlo k neobjednanému plnění a také k nedodání objednaného zboží, a že žádáte nápravu z jejich strany. Není možné, abyste kvůli chybě prodávajícího musela platit cestovní výdaje a ztrácet čas. Jen ať si pošlou kurýra, společně s Vaším objednaným zbožím.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.leden 17:22

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena.

Navíc prodávající nedodal objednané zboží, čímž jednal v rozporu s distanční kupní smlouvou. Zaplatila jste již za nedodané zboží? Prodávající má ze zákona povinnost dodat zboží řádně a včas. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Doba dodání je nejčastěji uvedena v obchodních podmínkách prodávajícího. Nebyla-li doba dodání sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned a prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Pokud je prodávající v prodlení, může kupující vymáhat splnění dluhu, anebo může od smlouvy odstoupit za podmínek ujednaných ve smlouvě nebo stanovených zákonem.

Napište jim, že z jejich strany došlo k neobjednanému plnění a také k nedodání objednaného zboží, a že žádáte nápravu z jejich strany. Není možné, abyste kvůli chybě prodávajícího musela platit cestovní výdaje a ztrácet čas. Jen ať si pošlou kurýra, společně s Vaším objednaným zbožím.

Zdroj: https://skolaspotrebitele.cz/nakupovani-pres-internet-prodavajici-nedodal-zaplacene-zbozi-jak-se-branit/