Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 18.říjen 15:55

Zalomená přednost je přednost po takové hlavní pozemní komunikaci, která mění směr.

Jde o nebezpečné dopravní prostředí, protože je nepřirozené, jde proti přirozenému stavu věcí.

Přednost zprava (není-li upravena značením) je německý konstrukt, který se k nám dostal implementací StVO do protektorátního práva v roce 1939. Do té doby nebyla na křižovatkách žádná přednost v jízdě, pokud nebyla upravena dopravním značením.

Třeba v UK se řídí přednost na křižovatkách, kde není upravena dopravním značením, zvykovým právem. Hlavní je vždy highway vyššího řádu. Jsou-li highways shodného řádu, hlavní je ta, která je širší. Jsou-li highways stejně široké, hlavní je ta, která zachovává přímější směr. Pokud ani jedno z toho nelze použít, tak hlavní je ta, která má kvalitnější povrch, či na které je vyšší provoz. Až pak neexistuje žádné pravidlo, jak přednost určit.

Pokud vede hlavní pozemní komunikace někde do strany, z širší, kvalitnější, silnice na užší, méně kvalitní, stačí málo – aby řidič přehlédl dopravní značení, aby se nedostatečně věnoval řízení atp. a může dojít k nehodovému ději.

Zdroj: file:///C:/Users/sudak/AppData/Local/Temp/MicrosoftEdgeDownloads/ef520216-449d-4f17-8e63-8716246bc765/2022-10-18-cdv.pdf

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 18.říjen 15:56

Zalomená přednost je přednost po takové hlavní pozemní komunikaci, která mění směr.

Jde o nebezpečné dopravní prostředí, protože je nepřirozené, jde proti přirozenému stavu věcí.

Přednost zprava (není-li upravena značením) je německý konstrukt, který se k nám dostal implementací StVO do protektorátního práva v roce 1939. Do té doby nebyla na křižovatkách žádná přednost v jízdě, pokud nebyla upravena dopravním značením.

Třeba v UK se řídí přednost na křižovatkách, kde není upravena dopravním značením, zvykovým právem. Hlavní je vždy highway vyššího řádu. Jsou-li highways shodného řádu, hlavní je ta, která je širší. Jsou-li highways stejně široké, hlavní je ta, která zachovává přímější směr. Pokud ani jedno z toho nelze použít, tak hlavní je ta, která má kvalitnější povrch, či na které je vyšší provoz. Až pak neexistuje žádné pravidlo, jak přednost určit.

Pokud vede hlavní pozemní komunikace někde do strany, z širší, kvalitnější, silnice na užší, méně kvalitní, stačí málo – aby řidič přehlédl dopravní značení, aby se nedostatečně věnoval řízení atp. a může dojít k nehodovému ději.

Zdroj: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi2r5Gj9-n6AhUF26QKHW4iCmIQFnoECAkQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.czrso.cz%2Ffront%2Fpost%2Fclanek-do-pdf%3Fid%3D1400&usg=AOvVaw1dx-kNElfRbEBpf4pMsXW0