Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 2.říjen 13:41

V UK má na svědomí něco pandemie a jsou to i dopady Brexitu, Z pracovního trhu odešly evropské firmy, cizinci zaměstnanci a brigádníci. Plus karanténní opatření.
Asi od srpna se Anglie otevřela cestujícím z Evropy, očkovaným, bez povinné karantény.
Činnost, chod společností a firem, vývoz, transport zboží byl omezený po celém světě.
To jste vše jistě zaznamenal.
Kapitalismus = tržní hospodářství = poptávka po zboží zvyšuje jeho cenu. Určitou roli hraje nedostatek (surovin, nerostného bohatství apod. Válčili jsme ve zdravotnictví s dodavateli o každou krabici rukavic, když se na nějakou dobu přestal těžit kaučuk Cena narostla až o 100%).
Další roli hraje nenasytnost, využití situace (zájem o nedostatkové suroviny, produkty, výrobky). Nedostatek pracovních sil v některých odvětvích/oborech.
V Evropě situaci vygradovala rostoucí cena emisních povolenek (reguluje EU). Postupný útlum výroby vozidel se spalovacími motory.
Přírodní katastrofy, jako tornáda (Morava), záplavy, oheň, zemětřesení, sopky aj.) situaci komplikují. Roste poptávka po stavebním materiálu
Nemalou roli hrají politické a ekonomické zájmy, omezení, embarga apod.
Stačí si dát dohromady 1+1 a je jasné, co lze očekávat.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 2.říjen 13:58

V UK má na svědomí něco pandemie a jsou to i dopady Brexitu, Z pracovního trhu odešly evropské firmy, cizinci zaměstnanci a brigádníci. Plus karanténní opatření.
Asi od srpna se Anglie otevřela cestujícím z Evropy, očkovaným, bez povinné karantény.
Činnost, chod společností a firem, vývoz, transport zboží byl omezený po celém světě.
To jste vše jistě zaznamenal.
Kapitalismus = tržní hospodářství = poptávka po zboží zvyšuje jeho cenu. Určitou roli hraje nedostatek (surovin, nerostného bohatství apod. Válčili jsme ve zdravotnictví s dodavateli o každou krabici rukavic, když se na nějakou dobu přestal těžit kaučuk Cena narostla až o 100%).
Další roli hraje nenasytnost, využití situace (zájem o nedostatkové suroviny, produkty, výrobky). Nedostatek pracovních sil v některých odvětvích/oborech.
V Evropě situaci vygradovala rostoucí cena emisních povolenek (reguluje EU). Postupný útlum výroby vozidel se spalovacími motory.
Přírodní katastrofy, jako tornáda (Morava), záplavy, oheň, zemětřesení, sopky aj.) situaci komplikují. Roste poptávka po stavebním materiálu
Nemalou roli hrají politické a ekonomické zájmy, omezení, embarga apod.

Stačí si dát dohromady 1+1 a je jasné, co lze očekávat.

V ČSSR získalo během základní vojenské služby oprávnění na řízení nákladních vozidel a autobusů mnoho chlapců/mužů. Vozy TIR řídila elita, to byli „řidiči“. Když se podíváte jak dnes v ČR svěří kamion kdejakému čerstvému majiteli ŘP, co jezdí na našich silnicích v kamionech z Polska a spol.
Roční výpadek ve vydávání ŘP a dokladů v UK také zhoršilo situaci. Hlavně však odliv cizinců (zaměstnanců, evropských firem, brigádníků (Covid a Brext).