Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.květen 16:24

Ještě že jsem svou odpověď nechala v konceptu.

Je to velmi rozsáhlé téma, dá se něj dívat z různých stran, takže jen stručně.

Karel Čapek určitě všechny školní vědomosti nezapomínal a vzděláání měl kvalitní , jak známe z jeho životopisu a děl.
Vzdělání se často zaměňuje za školní docházku.

Robert Fulghum se všechno naučil v mateřské škole. Myslím si, že zde nás jistým způsobem zcivilizovali. Nic jsme nezapomněli, možná si ale mnozí víc hrají na svém písečku.

Jsem přesvědčena o tom, že vzdělání ze základní školy je důležité. Naučili jsem se násobilku, pravopis, číst, psát, takže získali základ pro rozšíření dalších vědomostí a dovednosti. Určitě nevzbuzuje důvěru nejen sekretářka či vedoucí pracovník, kteří neumí pravopis

Nebo herci či některé jiné osobnosti, které se chlubí, že na základní škole propadali. Mají sice jiné dovednosti, ale proč se dělat zajímavým tím, co neumím
.
Střední škola by měla naučit, aby žák rozšiřoval a upevňoval získané vědomosti a uměl je uplatnit v praxi, jak něco vyrobit, opravit, napsat, nakreslit atd.

Kdysi zůstaly vědomosti v souladu s tím, že „řemeslo má zlaté dno“. Dnes už tomu tak není. Někdy děti nevědí, co chtějí či spíš uvažují,, co je pro ně výhodné.

Ale i napsat správně dopis, něco spočítat, tedy vědomostí ze základní školy není správné hodit za hlavu a je třeba je stále oprašovat.
.
Ten kdo absolvuje vysokou školu by měl nacházet nová či neobvyklá řešení, ale nezapomnět na pravopis a základní počítání
.
Nestačí jen docházka do školy, pokud na konci nezíská absolvent kvalitní vzdělání.

Bohužel,, občas se stane , že zapomeneme i to, co bychom si měli pamatovat. .Ale stačí naťuknout a už je vše jinak. Podělit se o své vědomosti, pokud je to možné …Tak se to snažím řešit já ..

„Po celý život se budeme potýkat s otázkou, co je správné a co špatné, co dobré a zlé, co je pravda a co lež. Znovu a znovu se budeme vracet tam, kudy jsme vstoupili do místnosti, kde nám, malinkým, s velkou péčí předali elementární poznatky o lidském usilování. Budeme se vracet do školky,“ tvrdí R. Fulghum

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.květen 16:38

Moje odpověď je u předchozí otázky, nevšimla jsem si, že zůstala i ta původní.

Takže jen několik slov.

To, že jsem strávila mnoho roků ve školních lavicích, nepovažuji za promarněná léta. I když jsem se hodně naučila, přesto jsem si uvědomila, že je to z počtu všech informací o světě málo.

Všechny informací jsou uloženy někde hluboko, občas je opráším, přemýšlím… Každé vzdělání vychází ze života.

„Všechny reformy školství počítají s dokonalejšími učiteli, některé s dokonalejšími žáky, ale žádná s dokonalejšími ministry“ Jan Sobotka

Bohužel, často se tvrdí, že pokud žák něco neumí, je to vina učitele. Ne vždy je to pravda.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.květen 17:22

Moje odpověď je u předchozí otázky, nevšimla jsem si, že zůstala i ta původní.
https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/kolik-vam-zbylo-z-toho-co-jste-se-naucili-ve-skole

Takže jen několik slov.

To, že jsem strávila mnoho roků ve školních lavicích, nepovažuji za promarněná léta. I když jsem se hodně naučila, přesto jsem si uvědomila, že je to z počtu všech informací o světě málo.

Všechny informace mám uloženy někde hluboko, občas je opráším, přemýšlím… Každé vzdělání vychází ze života.

„Všechny reformy školství počítají s dokonalejšími učiteli, některé s dokonalejšími žáky, ale žádná s dokonalejšími ministry“ Jan Sobotka

Bohužel, často se tvrdí, že pokud žák něco neumí, je to vina učitele. Ne vždy je to pravda. Není snadné dostat žákům do hlavy znalosti.

Dříve se žáci báli chodit do školy, dnes je to často naopak. Bojí se učitelé.