Avatar uživatele
hr

Jak postupovat při přestupu na jinou školu z 1. ročníku? Hlavně, jak to vysvětlit rodičům?

Dobrý večer, je mi 16 let a chtěl bych se vás na jednu věc.
Letos v září jsem nastoupil na strojní průmyslovku a zjistil jsem že se mi tam nelíbí, proto bych poprosil o každou radu k přestupu a také to jestli to jde bez opakování ročníku.
Tím jak jsem se ocitl na týhle škole příběh zacina tím, že když jsem si vybíral škola tak mi otec do mluvil chtěl jsem jít na hotelovou školu/cestovní ruch nebo na IT školu jenže on my začal do toho kecat že nemám právo na libovolný výběr školy tak mi donutil jít na školu ve které jsem dnes když jsem to řekl mámě tak to chtěla s tatou vyřešit ale oni se vždycky pohádali s tim ze strojní prumyslovky nemusim na vysokou a že mě bude odmítat od maturity živit a že jsem na výpočetní techniku a debil a na ostatní budiškničemu.

Žádam vás, proto o radu jaký mám postupovat a vysvětlit to tak rodičům, aby nedocházelo k nepokojům, děkuju za každou odpověd.

Změna střední školy a přestup.

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 1678 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Jste nezletilý, tudíž vaši rodiče musí napsat písemnou žádost a předat ji ředitele jiné školy, kterou si vyberete. Vy půjdete s nimi a vysvětlíte, proč chcete přejí na novou školu.

To, že se vám na škole nelíbí, když jste na ni teprve nastoupil, nevím, zda je pádný důvod.

Ředitel jiné školy není povinen vás přijat. Záleží na tom, zda má volné místo.

Zda vás otec "donutil ", nemohu posoudit. Jenže pokud otec s přestupem nebude souhlasit, a ředitel nové školy se to doví, je to složitější.

„Objevují se případy, kdy se rodiče neshodují při výběru školy pro dítě. Cílem článku je podívat se na některé aspekty této situace právním pohledem“