Avatar uživatele
Kryšpín

Změna napětí důvod, elektrifikace z 3000 kV stejnosměrný na 25 kV stř.?

Mezi Prahou a Brnem na železnici se údajně přechází na výše uvedené hodnoty z jakého důvodu.

Informace pro Ivzez zdroj, tento údaj sdělil průvodčí ve vlaku Vindebona start v Praze 4,48 a příjezd Vídeň 8,58 dne 30.1.2019

Zajímavá 0 před 1910 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
autacek

Snad proto, aby to bylo alespoň na celé páteřní síti v rámci jednoho státu, stejné. Mimo to, je to energeticky výhodnější.

https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/%C5%BDelez­ni%C4%8Dn%C3%AD_nap%C3%A­1jec%C3%AD_sou­stava

„Tato soustava vykazuje nejmenší ztráty způsobené přenosem a trakční vedení se dá velmi snadno přes transformátory napájet z běžné veřejné elektrorozvodné sítě. Vzhledem k tomu, že dnešní moderní lokomotivy jsou vybaveny asynchronními motory s frekvenčními měniči, regulace výkonu nepředstavuje větší problém. Ve starších elektrických lokomotivách byly použity stejnosměrné motory s neřízenými křemíkovými usměrňovači, ale tato koncepce je dnes na ústupu a je považována za zastaralou. Díky vysokému napětí je možné snadno přenášet vysoké výkony požadované moderními výkonnými lokomotivami a vysokorychlostními jednotkami a to i při rychlostech nad 200 km/h, kde stejnosměrné soustavy narážejí na svoje limity. Vysoké napětí také umožňuje velké rozestupy napájecích stanic. To je výhoda v místech, kde je stavba napájecích stanic obtížná, například v horách nebo rozlehlých pustinách bez osídlení.“

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Edison

To bude nějaká hloupost. 3MV DC nikde v Evropě nejsou. Ani nevím, jestli někde na světě. Jinak viz zdroj od Auťáčka…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek