Avatar uživatele
anonym

Zavírání dveří u vlaku

Včera mi vynadala průvodčí vlaku, že jsem nezavřela dveře a že musí kvůli mně letět na druhý konec vlaku aby dveře zavřela. Ale já jsem zvyklá, že se dveře vlaku zavírají samy. Dnes jsem je zavřít zkoušela a nešlo to. Kdy je tedy mám a kdy nemám zavírat?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? pe-tr před 5232 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
panenka

některé vlaky mají automatické zavírání a některé zase né,pokud se automaticky nezavřou zkus je zavřit pokud ani tohle nepomůže pak se obrat ve stanici na dráhy a zděl jim co se ti stalo že jsi dostal/la nadané že jsi to zkoušel/la zavírat a nešlo to a že si nenecháš nadávat od průvodčí na dráhách pak je tento problem vyřešit

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
KOLMIX

S těmi dveřmi to je tak:

V zásadě máme na vozidlech ČD dva typy dveří:

  1. tzv. předsuvné, které jsou „placaté“ a vždy se po lehounkém vysunutí vpřed odsouvají do boku; otvírají se tlačítky nebo madýlkem a jsou jimi vybaveny všechny nové či modernizované vozy
  2. klasické „skládací“ u starších vozů, které se otevírají klasickou kličkou

Dveře ad.1) se vždy zavírají samy, dveře ad.2) se zavírají samy jen v menšině případů, a to buďto jde-li o ucelené tzv. „pantografické jednotky“ (netáhne je lokomotiva), nebo u některých souprav rychlíků. Tyto dveře prostě VŽDY zkuste zavřít a když to nepůjde (právě u těch, co s zavírají samy, dveře obvykle neutáhnete), nechte je být.

TAKTO PO VÁS UŽ NIKDO NEVYJEDE

Každopádně toto jednání ze strany vlakové čety není správné, ale zase se jim mnohdy nelze divit, když celý den skoro v každé zastávce musí běhat po někom zavírat dveře. Nehledě na to, že právě nezavírání dveří mnohdy stojí za těmi menšími zpožděními vlaků – obzvláště v pátek a neděli, kdy jezdí mnoho „študáků“, jejichž ježdění provází dva atributy – obvykle dobíhají na poslední chvíli a zásadně za sebou nezavírají. Takto často u k odjezdu připraveného vlaku běhá průvodčí dveře zavírat i několikrát v jedné stanici.

Bohužel stále máme v provozu řadu vozů ze 70., 80. a 90. let, které z výroby zavírání a zajišťování dveří buďto neměly, nebo jim bylo z důvodu šetření finančními prostředky při opravách a nedostatku náhradních dílů odebráno. A i když se v dnešní době tato zařízení na mnohé vozy vrací, funkční může být pouze v případě, že se do soupravy třeba rychlíku zařadí pouze vozy, které mají tato zařízení funkční. Stačí jediný vůz bez něj a celý vlak rázem nemůže ani zavírat, ani mít dveře za jízdy zajištěny…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
inspektorcz

Osobně se o dveře vůbec nestarám. České dráhy neinvestují řádně do obnovy vozového parku a tak na většině tratí jezdí staré a poruchové vozy. Při manipulaci s dveřmi můžete způsobit závodu těchto dveří a tím spoždění vlaku, které vám klidně České dráhy naúčtují.
Odpovědnost za zavřené dveře má průvodčí vlaku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nadrazak

inspektorcz – to jste napsal pěknou hovadinu. Obnova vozidlového parku ČD probíhá úměrně podfinancovaností této oblasti, ale probíhá. Jenže těch vozů je tolik, že to není tak vidět.
Uvědomte si, jak je dnes železnice financovaná – výtěžek z jízdného stačí průměrně jen na jednu šestinu nákladů na jízdu vlaku, zbytek doplácí kraje a stát. Vy tam vidíte nějaký prostor na nákup nových vozů?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
standa

Vyjímám z přepravního řádu ČD:

„Cestující je povinen dbát pokynů pověřené osoby (průvodčí), které směřují k zajištění bezpečnosti a plynulosti přepravy, jeho bezpečnosti nebo bezpečnosti ostatních cestujících.“

Byť to může být někdy sporné, tak pokyn průvodčí „aby cestující zavřel dveře“ splňuje výše zmiňované ustanovení přepravního řádu.

p.s. fakt, že v některých případech je obtížné dveře zavřít, je složité komentovat…, to už je na aktuální dohodě ´účastníků´ tedy průvodčí a cestujícího.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek