Avatar uživatele
anonym

Záruční oprava notebooku neuznána, co s tím?

Zdravím! Koupil jsem tři měsíce starý notebook pro přítelkyni. Nebudu udávat značku, byl zlevněný z 8200 na 4700. Říkám si, že je to dobrá cena, 21 měsíců záruka, ještě jsem pro něj jel osobně z Olomoucka do Brna. Prodávající vypadal seriózně, kolega prý jel na 3 roky do Spojených států a nezaplatil dluh, tak mu dal notebook místo peněz (peníze na dluh neměl). Po 14 dnech s počítačem začaly problémy (podle fór docela časté). Nic hrozného, ovšem nepříjemné – začal se sám od sebe vypínat, a to tak, že normálně odhlásil Windows a vypnul se standardním způsobem. žádný virus, žádné přehřívání, nic, takže asi deska. Někdy se vypnul za 5 minut, někdy za půl hodiny, ale téměř vždy. Takže jsme jeli do Brna reklamovat notebook… z prodejny nás poslali někam do Slatiny, kde je servis (značky), takže jsem tam jel sám, abychom neplatili (drahou) brněnskou MHD dva. Nechal jsem jim tam notebook na svoje jméno a prý se ozvou. A dnes mi napsali e-mail, jestli souhlasím s opravou za 6500!!! Jestli prý ne, tak 800,– za diagnostiku. Prý „zjištěna kapalina v počítači“… jenom se to vypíná a dávají tam díly za 6500 (měnili by asi osm dílů včetně víka, základní desky a paměti RAM)!!! A ještě neuznají záruční opravu. Tvrzení proti tvrzení, co s tím? Já jsem si jistý, že těch 14 dní předtím, než začaly problémy, do počítače žádná kapalina nenatekla, navíc jsem ten počítač měl půjčený skoro týden z té doby na služební cestu, protože můj se pokazil pozáručně. Ještě mi kolegové ve vlaku pochvalovali, jak dlouho na tom můžu dělat bez nabití (prakticky celou cestu z Berlína do Prahy). No a při nákupu jsem kvůli případnému poškození notebook prohlížel a klávesnice byla naprosto čistá, jediný vzhledový problém bylo poškrábané víko, ale docela přiměřeně, běžným používáním. Jinak vypadal notebook jako nový.

Máme teď dvě možnosti:

  1. nechat si notebook (za 800,– + dobírka) poslat z Brna na dobírku a poslat jej do jiného sevisu Acer, kde nám ale také mohou neuznat záruku a museli bychom platit dalších 800,–.
  2. -,,– a dát jej do jiného servisu = ztratit záruku, ale mít opravu třeba „jen“ za 2000,– a funkční notebook?

Je tu ještě nějaká jiná možnost? Co jim mám odepsat? (mám se ozvat co nejdřív s tím, jestli chci notebook nechat opravit u nich nebo poslat za 800,–)

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4231 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
led

V servise majú pravdu, vyliatá kvapalina do počítača ruší záruku – závada vznikla nedbalosťou užívateľa nb. To, že ste pri prehlidke počítača nič nevideli, neznamená že to nie je pravda.
Moja skúsenosť:
objavila som nb, z ktorého pri prevrátení vytiekla kvapalina (malinovka). Vysušila som ho a počítač pracoval ešte asi 10 mesiacov, potom zomrel. Zo zvedavosti som ho rozobrala a za tú dobu niektoré kovové spoje zhrdaveli a vytvorili mikroskopické odpojenia. To je zrejme aj váš prípad.
Môj názor: diagnostiku budete musieť zaplatiť a počítača sa zbavte, už nebude spoľahlivý.

0 Nominace Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Počítače a internet