Avatar uživatele
nosahosa

Vzali jste někdy úplatek?

Zdravím,
pracuji jako inspektor a před nedávnem mi byl nabídnut úplatek… Odmítl jsem ho! Ale vzhledem k tomu, že to bylo poměrně hodně (300 tisíc) tak si říkám, zda jsem udělal dobře. :/ Jak jste na tom vy? Vzali jste někdy úplatek?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? zjentek, da ny, Dane před 3152 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
marci1

Trestní zákoník, aktualizované znění od 1.9.2015 : ☹
§ 331
Přijetí úplatku

(1) Kdo sám nebo prostřednictvím jiného v souvislosti s obstaráváním věcí obecného zájmu pro sebe nebo pro jiného přijme nebo si dá slíbit úplatek, nebo

kdo sám nebo prostřednictvím jiného v souvislosti s podnikáním svým nebo jiného pro sebe nebo pro jiného přijme nebo si dá slíbit úplatek,

bude potrestán odnětím svobody až na čtyři léta nebo zákazem činnosti.

(2) Kdo za okolností uvedených v odstavci 1 úplatek žádá, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až pět let.

(3) Odnětím svobody na tři léta až deset let nebo propadnutím majetku bude pachatel potrestán,

  1. spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 nebo 2 v úmyslu opatřit sobě nebo jinému značný prospěch, nebo
  2. spáchá-li takový čin jako úřední osoba.

(4) Odnětím svobody na pět až dvanáct let bude pachatel potrestán,

  1. spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 nebo 2 v úmyslu opatřit sobě nebo jinému prospěch velkého rozsahu, nebo
  2. spáchá-li takový čin jako úřední osoba v úmyslu opatřit sobě nebo jinému značný prospěch.

Zdroj: http://www.pod­nikatel.cz/za­kony/zakon-c-40-2009-sb-trestni-zakonik/uplne/

Upravil/a: marci1

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Rád bych, ale nikdo mi nedává.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
da ny

Ne, „jen“ všimné… ;-D
Většinou chlebíčky, zákusky /koupené i domácí/, kávu, bonboniery, čokolády, bonbony, sem tam lahvinka, ovoce, sušené houby (ty miluju :)), květiny, tlačenku, kapra, 2× záclonu, mýdla, cigarety, hrnečky, plyšáka, svíčky, grilované kuře, vlašské ořechy, kompot, zavařeninu, knihu, někde byl zastrčený i nějaký peníz :( (v r. 1985 mi byla z vděčnosti podstrčena maximální částka = pětistovka ), žvýkačky, klíčenka, propisovačky, firemní zapalovače atp.
V posledních letech to prý nejčastěji bývají sladkosti, káva, svačina.
Člověk se tomu ve zdravotnictví těžko ubránil.
Úplatek jsem předala…
V r. 1994 mne jistý pan profesor MUDr. před operací dcery (14 let) v Brně ve FN (Bohunice) požádal o „náležité ocenění svého času“… Dostal 5 000 Kč.
Jinak by ji operoval „jen“ primař oddělení zastaralým způsobem, jiná konstrukce a materiál + rok sádrový korzet. Takhle měla Johnson na 4 měsíce.....
Finanční částku mi „poradila“ staniční sestra: „U dětí bere tak 10 – 20 tisíc“.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Ano, v plate, niekde tomu hovoria ročné odmeny, niekde 13. plat, niekde príspevok k almužne… a nechcú zato tak veľa, len vraj aby som pracovala. No predstavte si tú drzosť!
Ale malú pozornosť, v zákone nazvanú „úplatok“ na to som ešte nedorástla, nedávam a neberiem.
Nebuďte naivný, že by sa tu niekto priznal s úplatkom. Po skúsenosti so českým súdom minulý týždeň… odsúdenie za vyjadrenie na internete
„A to je pravděpodobně jen začátek. Soudy i policie se totiž kromě zločinů v offline světě musí zaobírat i problémy online. Kromě spamerství, phishingu a podobných podvodných akcí se totiž stále častěji objevují trestní oznámení za šíření poplašné zprávy, schvalování trestných činů a podobně.

Mohu se dostat k soudu za schvalování trestného činu na webu?
Ano, schvalování závažných trestných činů je samo o sobě trestným činem. Trestné je schvalování takového činu i vychvalování pachatele za to, že jej spáchal. Dokonce není důležité ani to, zda byl za takto schvalovaný zločin již pachatel odsouzen.“ http://www.lu­pa.cz/clanky/k-soudu-za-post-na-facebooku-muze-to-byt-jednodussi-nez-se-zda/
a priznanie sa na internete k dávaniu alebo braniu úplatku, alebo schvaľovanie tohto trestného činu,… (nikto na internete nie je v skutočnosti anonýmný.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Nevzal,ale těm 300papírům bych neodolal.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lexx

byla po provokace a vezmeš – mají Tě v hrsti a budou vydírat dál. úplatky nebrat !

Marci: to máš z vlastní hlavy ? tedy právník (právnička) ?

Upravil/a: lexx

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

já ne, ale jinak je to celkem hrůza- za zhruba 40let obchodního života se mi ještě nestalo, aby „někdo nevzal“ ode mne

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

jo i dal,a svědomí mě nehryže,a na srdci blaho ohledně daní státu…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

ano, ale v podobě potravin a nápojů. peníze mi ještě nikdo nenabídl. nedá se však tomu ani říci úplatek, protože jsem nezneužil své funkce, postavení.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek