Avatar uživatele
nosahosa

Vzali jste někdy úplatek?

Zdravím,
pracuji jako inspektor a před nedávnem mi byl nabídnut úplatek… Odmítl jsem ho! Ale vzhledem k tomu, že to bylo poměrně hodně (300 tisíc) tak si říkám, zda jsem udělal dobře. :/ Jak jste na tom vy? Vzali jste někdy úplatek?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? zjentek, da ny, Dane před 3152 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
marci1

Trestní zákoník, aktualizované znění od 1.9.2015 : ☹
§ 331
Přijetí úplatku

(1) Kdo sám nebo prostřednictvím jiného v souvislosti s obstaráváním věcí obecného zájmu pro sebe nebo pro jiného přijme nebo si dá slíbit úplatek, nebo

kdo sám nebo prostřednictvím jiného v souvislosti s podnikáním svým nebo jiného pro sebe nebo pro jiného přijme nebo si dá slíbit úplatek,

bude potrestán odnětím svobody až na čtyři léta nebo zákazem činnosti.

(2) Kdo za okolností uvedených v odstavci 1 úplatek žádá, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až pět let.

(3) Odnětím svobody na tři léta až deset let nebo propadnutím majetku bude pachatel potrestán,

  1. spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 nebo 2 v úmyslu opatřit sobě nebo jinému značný prospěch, nebo
  2. spáchá-li takový čin jako úřední osoba.

(4) Odnětím svobody na pět až dvanáct let bude pachatel potrestán,

  1. spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 nebo 2 v úmyslu opatřit sobě nebo jinému prospěch velkého rozsahu, nebo
  2. spáchá-li takový čin jako úřední osoba v úmyslu opatřit sobě nebo jinému značný prospěch.

Zdroj: http://www.pod­nikatel.cz/za­kony/zakon-c-40-2009-sb-trestni-zakonik/uplne/

Upravil/a: marci1

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Rád bych, ale nikdo mi nedává.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
da ny

Ne, „jen“ všimné… ;-D