Avatar uživatele
peterd108

Vyplatí se studovat ekonomii?

Studuji na gymnáziu a začínám si vybírat vysokou školu. Myslím, že by mě zajímalo studium ekonomie. Myslíte, že bych jako absolvent našel uplatnění s alespoň průměrnou mzdou? Popř. Mohl bych pracovat s touto školou v zahraničí?

Původní
Vyplatí se vyplatit ekonomii?

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 2687 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
annas

Co bude za 5 let, nikdo neví, snad poptávka po ekonomech bude stále.

"S ekonomickým vzděláním můžete hledat zaměstnání ve státním i soukromém sektoru, navíc se hodí i pro ty, kteří chtějí sami začít podnikat. Uplatnění je zkrátka velmi široké a liší se tak i platy. Ve státní sféře jsou nižší, naproti tomu na vedoucích postech jsou nadprůměrné.
Vaše budoucí kariéra se bude tedy odvíjet od oboru, který si zvolíte.

V rámci studia na ekonomických fakultách si můžete vybrat z nepřeberného množství oborů. Více než tři desítky veřejných a soukromých vysokých škol se předhání v nabídce studijních programů.

Nejčastěji nabízenými obory, ze kterých si můžete vybrat, jsou ekonomie, management, finance, daňové poradenství, veřejná správa, marketing a v neposlední řadě mezinárodní obchod. Studium je současně dobrou průpravu pro práci ve státní sféře. atd. "
http://www.scho­olsin.eu/ekono­mie/

Pro práci v zahraniční je vhodnější obor mezinárodní obchod, i když i s jinou kvalifikaci a znalosti jazyka se můžete také v zahraničí uplatnit.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
orwell

Myslím si, že v dnešní době, kdy naše společnost téměř zešílela z peněz, je to velmi žádoucí. Pokud si to přímo nevybereš jako svůj budoucí obor, budeš se muset o ekonomii stejně dost zajímat. Dnes tvrdě vládnou ekonomové a právníci. Za neznalosti v těchto dvou oborech se tvrdě platí. Už náš velký polistopadový učitel a guru říkal, že peníze jsou až na prvním místě! A já dodávám, že do práce chodíme hlavně proto, abychom si vydělali peníze. Kdo tvrdí něco jiného, je podle mě lhář nebo idiot. Takže se nabízí otázka, zda je rozumné pracně se vyučit nebo vystudovat nějaký obor a pak se pomocí v něm získaných vědomostí a schopností snažit dostat k penězům, anebo to vzít zkratkou. Vystudovat rovnou ekonomii, peněžnictví a nekompromisně toho využít. Získáš tak mnohem rychleji přehled a informace o tom, jak se neudřít a nezůstat přitom chudý. Jiná věc je, jak to dopadne se společností, kde většina bude spekulovat na burze, s akciemi, věnovat se lichvě, pojišťovnictví atd. Já myslím, že časem půjde do kopru. Vzhledem k tomu, že nevíme, co bude za 5 let (jak podotkla annas a já bych řekl, že nevíme ani co bude za rok), takže těžko ti radit. Ale přesto: jestli se nechceš dřít (při trošce smůly) za pár šupů někde ve fabrice či soukromé firmě „od nevidím do nevidím“, jdi studovat ekonomii. Ne nadarmo se ji říká také prostituční věda.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

Jako žák (student až na VŠ) gymnázia jistě máte přehled
a víte, že se vyplatí každé studium, kterému se student poctivě věnuje.

Budete-li něco umět, uplatníte se bez problémů.

Možnost práce v zahraničí závisí na více věcech,
ale minimálně byste v zemích EU byste mohl požádat
o uznání vzdělání dosaženého v jiné zemi.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek