Avatar uživatele
ruzze1992

VŠ – sirotčí důchod

Dobrý den, studuji VŠ dá se říct že jenom kvůli sirotčímu důchodu. Zajímalo by mě jestli by po mně úřady chtěly zpět peníze pokud by se prokázalo že na vš nechodím. A za jak dlouho y mě škola vyhodila pokud bych nechodila na dfenní studium a zda-li se můžu zapsat do letního semestru i předto že bych neměla splněnnou docházku ze zimního semestru. Moc děkuji za odpovědi,

Zajímavá 0 před 4184 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Tak tedy díky Tobě asi dnes svou tvář pěkně nabroušeného očka neztratím. Na VŠ chodit jenom kvůli sirotčímu důchodu, to je pěkná volovina. Dnes jsem ještě takovou nečetla.
V naší republice platí, že pokud občan čerpá jakékoliv dávky neoprávněně, je povinen je vrátit. Pokud máš status studenta a bereš sirotčí důchod z důvodu přípravy na budoucí povolání, t.j. z titulu vysokoškolského studia, a nestuduješ, potom tento sirotčí důchod budeš muset vrátit. Abys dávky dostávala, musíš dokládat příslušnému úřadu potvrzení o studiu. Na základě tohoto potvrzení uplatňují rodiče daňový bonus při zúčtování daně z příjmu nebo daně ze závislé činnosti.
Pokud bys potvrzení nedoložila, dávky (sirotčí důchod) čerpat nebudeš. Kdybys přestala na školu chodit v průběhu zimního semestru, měla by ses hlásit okamžikem skončení studia na ÚP do evidence žadatelů o zaměstnání. Případně by sis měla vyřídit zaměstnání a nahlásit na sociálku, že jsi ukončila studium.
Při podání žádosti na jakémkoli úřadě jsou žadatelé vždy informováni o povinnosti případné změny nahlásit neprodleně (většinou ve lhůtě do 8 dnů) na příslušném pracovišti. Nedodržení této povinnosti může úřad pokutovat.