Avatar uživatele
anonym

Ve Velorexu alias Hadraplánu je to uspůsobeno, tak aby v tom mohli jezdit lidé na vozíku a invalidé?

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, Drap, briketka10 před 2378 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
briketka10

Ruční ovládání pro invalidy u Velorexu:
Zdroj: http://www.ve­lorexy.cz/garaz/be­ton/betonecek/ruc­ni-ovladani-pro-invalidy

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Vlastnil jsem kdysi Velorex. S vozíkem se tam nevešel. Býval osazován motory Jawa 250 a 350. Měl 8 rychlostí, 4 dopředu a 4 zpět. Jezdil v pohodě s 350 120– 135 km/h

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Na vozíku ne, s ním by se tam nevešel. Ale mohlo se tam přesedlat a mít vše na ruční řízení. Ostatně k tomuto účelu (pro invalidy) byl hadraplán vynalezen. Měl motor Jawa z 350tky kývačky, jezdilo to úžasných 80 km/h při spotřebě 8 l na sto. A hlavně: neboural, leštil!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Invalidé ano, ale asi ne s tělesným postižením. Šlo prakticky o vybavení ovládáním jako měla osobní auta.
Měl jsem kolem roku 70 Velorexa 250 -ku, 4 rychlosti, zpátečka byla na základě „přehození"otáček motoru nastavením většího předstihu, takže při startování "kopnul“ dozadu a běžel obráceně. Jinak jezdil (skoro „létal“) rychlostí do 100 km/hod. a spotřebu měl kolem 5 litrů. Elektriku jsem vylepšil 300W dynamem z auta a baterií 40 Ah, aby to pořádně svítilo. Bez toho se v noci nedalo skoro jezdit. Potah jsem ušil nový z koženky a střechu zhotovil z pogumovaného plátna a potom z laminátu. V zadní části, nad motorem, jsme (v té době se to mohlo) vozili syna ve věku několika měsíců. A „papíry“ na něj stačily na motocykl. Dnes jsou ceněny Velorexy na několik desítek tisíc Kč.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek