Avatar uživatele
Danina65

U nás v Čechách je oblíbené, že hlášky z filmů zakořeni v běžné mluvě. Víte o tom, že by to fungovalo i v jiné zemi?

Njn, tak tedy ČR+SR. Myslela jsem třeba studenty co studuji venku, lidi, co tam pracují, nebo se tam vydali žit.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? briketka10, Kepler před 3032 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Kromě Čech to běžně funguje i na Moravě i Slovensku.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
quentos

I ve Spojených státech je to běžné, ačkoliv možná ne v takové míře (i když kdo ví…). Jeden příklad za všechny – hláška ze Star Treku „He's dead, Jim!“ se dodnes používá v každodenní mluvě ve smyslu „A je po ptákách…“

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
VeRe1983

Ano, zcela jistě. Třeba Margaret Thatcherová použila hlášku z jednoho skeče Monty Python´s Flying Circus ve svém projevu. Á propos docela mě baví to neustálé nadřazování se čecháčků nad američany. Že máme právě MY ty nejlepší filmy a američané mají jen ptákoviny. No jistě, třeba takový Kameňák anebo růžovka jsou intelektuálně velice výživná podívaná. Tolik podotek k jednomu českému nadčlověkovi.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

já to nepoužívám, jsem originální a mám na to, používat svoje hlášky 🙂
a už vůbec ne z přihlouplých amerických komedií, které jsou vtipné až se mi chce z toho, víte co

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
gecco

Jo, je to běžné…
😉
I think I have a broken rib.
From giving me oral pleasure?

Upravil/a: gecco

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
RyuzakiKate

Mám třeba kamarády, co maj hodně nakoukaný Simpsny, a často používáme mezi sebou hlášky, hodně jeden čas třeba „Joo, fakt?! Pocem na chvíli!“ a na festivale jsme se seznámili s jedním Němcem, kterej říkal, že to samý používaj taky:„Ach ja?! Komme hier!“ :D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
arachis