Avatar uživatele
briketka10

Také se ztrácíte v záplavě informací?

Tisíce článků na dosah palce, sledování událostí na druhém konci zeměkoule
v přímém přenosu a ohlušující množství informací, které se valí ze všech stran.

Zdroj: https://www.id­nes.cz/zpravy/do­maci/medialni-vychova-skoly-vyucujici-moderni-technologie-fake-news.A190808_123­516_domaci_brzy?ut­m_source=Maile­on&utm_medium=e­mail&utm_campa­ign=ranni-41531+20190906-055953&utm_con­tent=https%3A%2­F%2Fwww.idnes­.cz%2Fzpravy%2Fdo­maci%2Fmedial­ni-vychova-skoly-vyucujici-moderni-technologie-fake-news.A190808_123­516_domaci_brzy

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? ivzez, paul1, jirka F, Kepler, independent před 1686 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
ivzez

Odpoveď byla označena jako užitečná

Snažím se neztratit. Podobně jako Led si informace třídím.
Ovšem já už se většinou k těm odloženým na později nevrátím,
protože se už objevily nové informace.

V článku mne zaujala „občanská nauka“.
O tu šlo za minulého režimu, dnes jde o občanskou výchovu.

Článek se mi nezdá manipulativní, horší je to s tím kvízem.
Podle mne je důležitější dokázat určité situace či snahy rozpoznat
a vědět, jak se v nich zachovat, než znát jejich název.

Co mi vysloveně vadí, jsou různé „gramotnosti“ a snaha učit
děti i dospělé „číst s porozuměním“, obojí mi „zavání“ manipulací.

V prvním případě podle mne stačí „zdravý selský rozum“,
v druhém by stačilo děti/lidi od mala vést k hledání souvislostí,
ověřování získaných informací z více zdrojů apod.

Učí-li někdo děti porozumět textu tím „jediným správným způsobem“,
manipuluje jimi. Děti by si měly text přečíst, přemýšlet o něm a udělat
si na něj vlastní názor. Nikoliv převzít názor vyučujícího.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?briketka10 Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

záplava informací není ani tak velký problém jako spíš velmi nespolehlivá klasifikovatelnost jejích pravdivostní hodnoty s ohledem na objektivnost a úplnost informace. Téměř každé médium vám část informace zatají, a je vždy jen otázkou zda je to přirozená snaha sdělení zjednodušit nebo sofistikovaný záměr vámi manipulovat a sdělit vám jen to co ve vás vyvolá určitou zcela konkrétní emoci a zkreslený názor. Samotné pročítání více zdrojů často nepomáhá pokud všechny zdroje které uživatel časem navštěvuje spadají do stjené zájmové kategorie 🙂 (tzv. sociální bublina) … to je daleko větší problém než samotný fakt že informací je mnoho. Příliš mnoho lidí už nedokáže odlišit informace od dezinformací, a to je skutečný malér 🙂

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
led

Nie, ako plavec vo vlnách, snažím sa udržať na hladine a hľadám cestu, ako sa v prívale vôd neutopiť.
Informácie v médiách jednoducho rozdeľujem na
aktuálne dôležité,
dôležité na neskoršie pozretie,
všeobecné informácie
brak

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
annas

Odkaz na článek "V záplavě informací se děti ztrácí, mediální výchova není pro školy priorita! " se týká informovanosti dětí ve školách. Učitelé nejsou často připraveni.

Myslím si, že by měli s dětmi diskutovat a porovnávat jejich názory.

Média,. hromadné sdělovací prostředky, stále patří k tzv. sedmé velmoci, protože dovedou ovlivňovat názory lidí.

Porozumění různým informacím se týká samozřejmě nejen školních dětí, ale i dospělých.

Často se v záplavě informací neumí lidé orientovat. Je to tím, že dochází k subjektivizaci názorů novinářů, zpravodajů atd.

Proto je třeba porovnávat a snažit se sledovat ta média, která působí objektivně.

Snažím se o to.

Na téma, jak média ovlivňují názory,, která jsou považovaná za objektivní atd. je v archivu několik otázek.

https://www.od­povedi.cz/sear­ch?q=m%C3%A9di­a%20

Sama jsem vložila otázku, která se týká médií, tedy souvisí s odkazem. na zdroj

Média sehrávají důležitou úlohu při výchově dětí,, proto je třeba, aby se děti dovedly orientovat v jejich informacích.

"Ukradnou média školám vzdělávání, platí-li: Pověz mi, zapomenu; ukaž mi,vzpomenu se; ale nech mě se zúčastnit, pochopím?!

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/ukradnou-media-skolam-vzdelavani-plati-li-povez-mi-zapomenu-ukaz-mi-vzpomenu-se-ale-nech-me-se-zucastnit-pochopim

„Co podle vás víc platí, že "hlas médií je hlasem lidu, nebo hlasem božím“?

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/co-podle-vas-vic-plati-ze-hlas-medii-je-hlasem-lidu-nebo-hlasem-bozim


https://www.od­povedi.cz/sear­ch?q=m%C3%A9di­a%20

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Snažím si udržet přehled, průběžně sleduji asi tři zpravodajské portály + TV, ale všechno člověk pojmout nemůže, to dá rozum. Řeším to tak, že si přečtu jen to nejzajímavější a nejdůležitější, u ostatních mi stačí přečíst si titulek.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ten který je

Je pravdou že v současném světě je informací hodně.Článek je ovšem manipulativní,s cí­lem ovlivnit myšlení lidí.Vše je podobné jako za socialismu,kdy byl jen jeden správný postoj,jedny pravdivé zprávy a jediný správný způsob života pokrokového občana.Ovlivnit mohou novodobou občanskou výchovou děti ve školách,ale starší lidi kteří umí číst mezi řádky a kteří už mají něco za sebou těžko.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kelt

Každý by si měl vytvořit filtr a podle toho vybírat. V TV si informaci poslechnu, možná podle people metru zjistí, co se slyšelo a co ne. Když si chci přečíst něco na internetu, tak každé shlédnutí se taky počítá pro někoho, pro vydavatele a zda to lidi zajímá, asi pro něj není podstatné. On nabídl zboží a lidé vybírají.
A co na to já? Které informace mne zajímají a které ne? Taky to dělím na několik skupin.
Dnešní doba je doba informací. Ti lidé, kteří mají informace a dovedou je nabízet, mají moc, protože ovlivňují myšlení a jednání určitých lidí, mas a pod.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
orwell

geOrge: Myslím, že jsi trefil přesně „hlavičku na hřebíček“. Stručné, jasné, pravdivé. Kdybych mohl, dal bych nominaci.

před 1686 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
briketka10

Zkuste si udělat KVÍZ :)

před 1686 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Pepa25

8z10. Také mě (jako ivzez) zmátlo zaměření některých otázek na pojmy

před 1686 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Některé otázky v kvízu se mi zdají poněkud zavádějící.

K čemu je lidem vědět, že se vytipování oběti a snaze o získání
její důvěry a setkání s ní říká kybergrooming, když dítě nebude
vědět, jak tuto snahu rozpoznat a jak se v takové situaci zachovat?

Poznámka:
Mně ten kvíz ve Firefoxu nefungoval, po označení první odpovědi
se neposunul k další otázce. Musela jsem použít prohlížeč Vivaldi.

před 1686 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
briketka10

ivzez
Je pravda, že ve Kvízu jsou nápovědi k prdu,
když jim téměř nikdo nerozumí..

před 1686 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Chtěla jsem vyzkoušet, ale ve Firefoxu mně nešel vůbec otevřít.

před 1686 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
briketka10

annas
odkazy na zadané odpovědi jsem nenašla..

před 1686 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

briketka10

Vložila jsem odkazy na archiv a mé otázky, které souvisejí s tím, že média ovlivňují znalosti ve škole, ale i výchovu.

Takže jde o pohled z opačné strany.

Nejde samozřejmě o stejnou otázku, ale o působení médií. To je třeba brát s rezervu a učit to školáky.

Nemusíš číst, ale třeba někdo později se bude ptát na něco podobného, může zjistit víc názorů.

před 1686 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek