Avatar uživatele
Martina001

Studuji a chtěla bych převést slevu na dani ze současné práce na novou. Je to možné?

Studuji VŠ, od února mám podané daňové přiznání v práci, takže dostávám čistou výplatu bez stržení daně. Dostala jsem nabídku na další práci, kde budu mít více peněz, proto bych raději, aby se mi daň tady nestrhávala, ale raději v té starší, kde mám peněz méně. Je možné, abych v té starší práci řekla, že od dalšího měsíce bych toto chtěla uplatnit jinde? Co mám pro to případně udělat? Moc děkuji za odpověď!

Zajímavá 0 před 3627 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Hlada

Daňové přiznání nemůžete podat v práci a zaměstnavatel vám nemůže poskytnout žádnou slevu na dani. Obecně musíte podat přiznání k dani z příjmů finančnímu úřadu, pokud budou vaše zdanitelné příjmy vyšší, než 15 000 Kč/rok. Do odkazu jsem dal článek o danění dohod o provedení práce. Těch možností je víc, není to na stručnou odpověď.

Zdroj: http://www.jak­podnikat.cz/do­hoda-provedeni-prace.php

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Pravděpodobně míníte podepsání prohlášení k dani z příjmu,
nikoliv daňové přiznání (to se podává po skončení kalendářního roku na FÚ).

Já bych naopak doporučila nechat podepsané prohlášení tam,
kde máte nižší příjem, aby se i z něj odváděla zálohová daň.

Po skončení roku si budete muset od obou zaměstnavatelů vyžádat potvrzení o zdanitelných příjmech a budete povinna podat daňové přiznání, v němž uplatníte slevy za celý rok.

Část (někdy většina nebo dokonce celá) daní se Vám pak vrátí.


Pokud jste stále rozhodnuta uplatňovat slevu na dani v novém zaměstnání,
zrušte napřed podpis u prvního zaměstnavatele a pak teprve podepište u nového.


Poznámka:
Studentka VŠ (i když studuje jiný obor) by se už mohla
v pracovně právní oblasti trochu orientovat.
Práce ji přece bude živit (téměř) celý život.
Doporučuji se seznámit alespoň se základními věcmi.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek