Avatar uživatele
MartinaSpi

Jak je možné, že musím platit školné na VŠ? Více viz níže.

Studovala jsem Vš UPOL pedagogickou v Olomouci 5 let,Mgr.jsem bohužel nedodělala,studium jsem začala v r.2004
Nyní od září studuji VŠ pedagogickou v Hradci králové,bc.na 3roky ale nyní mi přišel dopis,že jsem překročila standartní dobu studia a musím platit plné školné 17500kč za semestr,jak je to možné? děkuji za odpověď Martina

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 1967 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Arne1

Odpoveď byla označena jako užitečná

Každý studijní program má určenou standardní dobu studia, v níž se předpokládá ukončení studia – většina bakalářských programů má trvat 3 roky, magisterských 5 let (existují samozřejmě i programy trvající 4 nebo 6 let); pokud student přesáhne tuto dobu studia, má to následky – pokud je to standardní doba studia + 1 rok, jedná se o ztrátu nároku na některá stipendia, po uplynutí i této lhůty musí student platit poplatek za studium, který má každá škola určen jinak.

… a asi stovka jiných zdrojů

Zdroj: https://www.vy­sokeskoly.cz/a­kademicky-slovnik/heslo/stan­dardni-doba-studia

2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?ivzez, MartinaSpi Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
klumprt

Jednoduše řečeno, už máte odstudováno zadarmo a teď už musíte platit. Jak píše Arne. Ten jeho odkaz je první, co vyleze, když se dá do googlu „standardní doba studia“.

Existuje matrika studentů a tam se zaznamenávají veškeré studijní pokusy člověka. Když se přehoupne přes stanovený limit, naúčtuje mu škola poplatek.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Mc Merkurion

… aby z některých vysokoškoláků nebyli věční studenti z našich daní, platí se jen určitý počet let …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
autacek

Možné to je díky legislativě, která nové studium, bez předchozího řádně ukončeného, považuje za dobu překročení studia a to paradoxně i na úplně jiné vysoké škole. Tak že si na Vaše studium buď připravte něco přes sto tisíc, nebo nejprve dokončete školu co jste začala a následně začněte studovat druhou. Bohužel ani druhá škola již nebude zdarma, ale bude zpoplatněna nikoli jako delší studium, ale jako další studium. O konkrétní výši poplatku se informujte v materiálech ško­ly.

O tom, jestli je to spravedlivé a není to poněkud drsné, obzvlášť pokud současný obor děláte například v kombinované formě, můžeme diskutovat, ale na druhou stranu, nějak se státní pokladna pro rozdávání koblih naplnit musí.

Rovněž stojí za to si nastudovat, zda-li neexistuje na vámi studované škole možnost tento poplatek, při vyhovění školou daných podmínek, prominout.

Upravil/a: autacek

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Opatření proti věčným studentům co se na školy zapisují kvůli studentským výhodám. Po zapsání máte k dispozici standardní dobu studia plus jeden rok (pokud se něco nezměnilo) pak se platí. Tato doba se nezresetuje novým zápisem. Ale (tady se autacek mýlí, pokud se nemýlím já) úspěšným ukončením studia ano. Lze „zdarma“ vystudovat klidně 3 školy, pokud je dokončíte v rozumném čase (postupně). Klidně můžete být na náklady státu inženýr (stavař) JUDr a MUDr zároveň (i když běžnější by byl např. Ing Ing Ing (technici se většinou nepolezou na práva a už vůbec ne na medicínu, ale elektrotechnika co si dá ještě strojnictví si představit dokážu docela dobře)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek