Avatar uživatele
jendysek

Jakou šanci má člověk dostat se na vysokou školu IT či elektro (a udržet se na ní), když se těmito obory dřív nezabýval?

Zdravím, chci se zeptat, jakou šanci má člověk dostat se (a udržet se) na vysoké škole směru IT nebo elektro, když jsem se těmito obory dříve nezabýval. Můj případ – jsem ve 4. ročníku na dopravní průmyslovce obor, který studuji mě nebaví, a tak, rád bych podal přihlášky na VŠ a na mysl mi přišla právě informatika nebo obor elektronika na FEL.
Díky, za radu.

Zajímavá 0 před 1283 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Arne1

Šanci máš. Ale bude to náročné. I když se ti to možná nezdá, základ je matematika. V informatice je jí opravdu hodně, některé teoretické disciplíny jsou hnusně husté.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
orwell

Jak píše Arne, jen bych doplnil, že nejen informatika, ale elektrotechnika vůbec je prošpikována matematikou. Pokud tam nechceš mít existenční problémy, musíš být v matematice ne jenom dobrý, ale výborný. Jestli jsi na střední v mat. tak za 3, je lépe tam ani nebrat za kliku.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Pro oba obory je potřeba mít nějaké znalosti. Není možné jen tak přeskakovat z oboru na obor. Nevím jak v informatice, ale v elektronice by mělo studiu na VŠ předcházet střední elektrotechnické vzdělání. Nelze přeci vletět do oboru, o kterém nic nevíš, jen proto, že tě jiný obor nebaví. Tohle přeci nemůže být uvažování vzdělaného člověka.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Nevím jak jseš na tom s tou elektronikou. Žes to nestudoval, by se dalo přejít, dá se doučit i když to nebude úplně jednoduché. Vím že gymnazisti měli s technickými předměty potíže. Průmyslováci zase s matikou. Ale nějaký vztah bys k tomu určitě mít měl. Jinak matika a fyzika jsou pro obor základ.

Bacha, pokud už jseš 4 roky na dopravce, chceš ji vzdát a přejít na něco jiného, s velkou pravděpodobností budeš platit školné pro překročení délky studia.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

šanci máš přímo úměrnou svému úsilí. VŠ je především o vůli, nikdo tě nebude vodit za ručičku jako doposud na ZŠ či SŠ. Pokud se budeš snažit, tak i přes případný nedostatek talentu, jsi schopný vystudovat prakticky cokoliv. Jen to nesmíš vzdát a musíš se učit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Šance je malá, ale mezery se dají dohnat – záleží jen na tobě. Jsi majitelem ŘP na fichtl a chtěl by řídit kamión. Hodně štěstí!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nyjono

šance je vždy a naděje umírá poslední.
Jen trochu info – IT (elektro) ses nevěnovat protože tě to nebavilo? Na VŠ na nějaký obor se většinou hlásí někdo, kdo má o ten obor zájem a tedy se o něj v minulosti zajímal. Neumím si představit, že tě něco baví a nezabýváš se tím, nebo, že tě nebaví a tedy se nezabýváš a chceš to studovat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Šanci dostat se máš velkou, protože přijímací zkoušky jsou z všeobecných středoškolských znalostí. Větší problém ale budeš mít takovou školu dodělat. Kromě už zmíněné velmi vysoké náročnosti matematiky budeš v konkurenci studentů, kteří od dětství něco bastlí nebo ďobou do klávesnice. Jestli jsi doposud nic nesletoval nebo nenaprogramoval, dost těžko jim budeš stačit.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Alesh

@Dochy: " jsem ve 4. ročníku na dopravní průmyslovce" … tvl, to je střední, ne VŠ 🙂

před 1283 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

No jo, četl jsem to napůl a měl jsem z toho pocit že chce vzdát VŠ – dopravku. OK, tak školné zatím platit nebude 😉

před 1282 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Alesh

Jo, tak to by byla asi kravina to zabalit už takto skoro před koncem. I když, kdyby si byl jistý, že vystuduje to IT, tak na co by mu pak byl ten titul z dopravky. 😉 Ale na to by musel mít člověk docela „koule“ to takto udělat. 😉

před 1282 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce