Avatar uživatele
jendysek

Jakou šanci má člověk dostat se na vysokou školu IT či elektro (a udržet se na ní), když se těmito obory dřív nezabýval?

Zdravím, chci se zeptat, jakou šanci má člověk dostat se (a udržet se) na vysoké škole směru IT nebo elektro, když jsem se těmito obory dříve nezabýval. Můj případ – jsem ve 4. ročníku na dopravní průmyslovce obor, který studuji mě nebaví, a tak, rád bych podal přihlášky na VŠ a na mysl mi přišla právě informatika nebo obor elektronika na FEL.
Díky, za radu.

Zajímavá 0 před 1283 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Arne1

Šanci máš. Ale bude to náročné. I když se ti to možná nezdá, základ je matematika. V informatice je jí opravdu hodně, některé teoretické disciplíny jsou hnusně husté.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
orwell

Jak píše Arne, jen bych doplnil, že nejen informatika, ale elektrotechnika vůbec je prošpikována matematikou. Pokud tam nechceš mít existenční problémy, musíš být v matematice ne jenom dobrý, ale výborný. Jestli jsi na střední v mat. tak za 3, je lépe tam ani nebrat za kliku.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Pro oba obory je potřeba mít nějaké znalosti. Není možné jen tak přeskakovat z oboru na obor. Nevím jak v informatice, ale v elektronice by mělo studiu na VŠ předcházet střední elektrotechnické vzdělání. Nelze přeci vletět do oboru, o kterém nic nevíš, jen proto, že tě jiný obor nebaví. Tohle přeci nemůže být uvažování vzdělaného člověka.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Nevím jak jseš na tom s tou elektronikou. Žes to nestudoval, by se dalo přejít, dá se doučit i když to nebude úplně jednoduché. Vím že gymnazisti měli s technickými předměty potíže. Průmyslováci zase s matikou. Ale nějaký vztah bys k tomu určitě mít měl. Jinak matika a fyzika jsou pro obor základ.

Bacha, pokud už jseš 4 roky na dopravce, chceš ji vzdát a přejít na něco jiného, s velkou pravděpodobností budeš platit školné pro překročení délky studia.