Avatar uživatele
Evuše

Student VŠ a přiznaná podpora?

1.7.2017 jsem nastoupila na hpp do práce s roční smlouvou. Po půl roce jsem se rozhodla, že chci jít na VŠ (je mi 21 let), vykonala jsem přijímačky a 22.6.2018 jsem byla na zápisu ke studiu. 30.6.2018 jsem ukončila pracovní poměr a hned se přihlásila na ÚP kvůli podpoře. Paní si nejdřív nebyly jisté, odkdy jsem teda student a jestli nárok mám, ale pak mi bylo řečeno, že když mám odpracovaný rok, tak nárok na podporu mám, že se na to vztahuje výjimka, aby mě jak říkala neošidili o peníze. Říkala jsem, že do práce nechci, když za chvíli nastupuji na VŠ prezenční studium. Paní na boxu ke zprostředkování zaměstnání souhlasila, že mě na pohovory zvát nebude, protože by to nemělo význam. Měly veškeré rozhodnutí ke studiu na VŠ (evidenční list, rozhodnutí o přijetí, pozvánku na zápis). Nejdříve šlo o to, že nikdo nevěděl, jestli jsem studentem dne zápisu nebo prvního školního dne (26.9.2018). O téhle věci z mé strany ví z ÚP asi 5 lidí, se kterými jsem to řešila, byla mi pravomocně přiznána podpora i s vědomím, že za chvíli nastupuji do školy, že jsem asi už student atd. Přišla mi podpora za měsíc červenec a v pátek mi volala paní z ÚP, že mi stopnou podporu a že asi budu i vracet tu červencovou, že se to týká asi nějak školy, zároveň po mně opět chtěla, abych 18.9., kdy mám schůzku donesla potvrzení o studiu k ukončení evidence, načež jsem jí opět řekla, že první školní den mám 26.9. a dřív potvrzení nedostanu. Nevím teda proč mi byla podpora zastavena, nic jsem neporušila, do žádné práce jsem tím pádem nenastoupila, žádné jiné příjmy nemám, a co jsem si pročítala, nárok bych měla mít i jako student i po první školním dni. Nejdříve se ptám tady, jaké to může mít důvody nebo jestli jsem v právu, ať tam 18.9. můžu přijít s vědomostmi, aby mě neošulili. Přece jsem se nehlásila a nevyřizovala všechno na ÚP jen pro srandu. Navíc co to je za způsoby, když pravomocné rozhodnutí je staré už měsíc a půl a teď se najednou rozh