Avatar uživatele
Evuše

Student VŠ a přiznaná podpora?

1.7.2017 jsem nastoupila na hpp do práce s roční smlouvou. Po půl roce jsem se rozhodla, že chci jít na VŠ (je mi 21 let), vykonala jsem přijímačky a 22.6.2018 jsem byla na zápisu ke studiu. 30.6.2018 jsem ukončila pracovní poměr a hned se přihlásila na ÚP kvůli podpoře. Paní si nejdřív nebyly jisté, odkdy jsem teda student a jestli nárok mám, ale pak mi bylo řečeno, že když mám odpracovaný rok, tak nárok na podporu mám, že se na to vztahuje výjimka, aby mě jak říkala neošidili o peníze. Říkala jsem, že do práce nechci, když za chvíli nastupuji na VŠ prezenční studium. Paní na boxu ke zprostředkování zaměstnání souhlasila, že mě na pohovory zvát nebude, protože by to nemělo význam. Měly veškeré rozhodnutí ke studiu na VŠ (evidenční list, rozhodnutí o přijetí, pozvánku na zápis). Nejdříve šlo o to, že nikdo nevěděl, jestli jsem studentem dne zápisu nebo prvního školního dne (26.9.2018). O téhle věci z mé strany ví z ÚP asi 5 lidí, se kterými jsem to řešila, byla mi pravomocně přiznána podpora i s vědomím, že za chvíli nastupuji do školy, že jsem asi už student atd. Přišla mi podpora za měsíc červenec a v pátek mi volala paní z ÚP, že mi stopnou podporu a že asi budu i vracet tu červencovou, že se to týká asi nějak školy, zároveň po mně opět chtěla, abych 18.9., kdy mám schůzku donesla potvrzení o studiu k ukončení evidence, načež jsem jí opět řekla, že první školní den mám 26.9. a dřív potvrzení nedostanu. Nevím teda proč mi byla podpora zastavena, nic jsem neporušila, do žádné práce jsem tím pádem nenastoupila, žádné jiné příjmy nemám, a co jsem si pročítala, nárok bych měla mít i jako student i po první školním dni. Nejdříve se ptám tady, jaké to může mít důvody nebo jestli jsem v právu, ať tam 18.9. můžu přijít s vědomostmi, aby mě neošulili. Přece jsem se nehlásila a nevyřizovala všechno na ÚP jen pro srandu. Navíc co to je za způsoby, když pravomocné rozhodnutí je staré už měsíc a půl a teď se najednou rozhodnou, že mi všechno berou? Šlo pouze o podporu, když mám na ni mít nárok.

Zajímavá 0 před 2049 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Zde ti asi těžko někdo odpoví. Ale pokud jsi odpracovala v posledních dvou letech jeden rok (pozor, počítá se každý den), nárok na podporu vznikl. Pokud nastupuješ na školu a předtím jsi dělala, tak podle mě nejsi student, student budeš až ode dne nástupu na školu.
Ale pokud ti tvrdí, že budeš muset vrátit podporu, nestačí to jen tvrdit, ale bude se to řešit ve správním řízení a bude ti doručeno rozhodnutí a to včetně odvodnění a tam bude uveden důvod proč.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Bohužel , dějí se různé věci. Tady to nikdo nerozsoudí. Nikdo z nás nemůže rozhodovat za ÚP. Obrať se znovu na úřad a pokud nebudeš souhlasit s rozhodnutím, můžeš to řešit soudně.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Ronnie3697

Studentem VŠ začínáš být v den zápisu, to stoprocentně.
Sám jsem tohle při studiu využíval, protože jsem měl vždy brigádu na 6 měsíců zhruba od března do září, takže jsem měl za ty 2 roky vždy rok odpracovaný a pak jsem mohl od podzimu pobírat 5měsíční podporu v nezaměstnanosti.
Ty jsi měla zápis dřív, než jsi ukončila pracovní poměr a pokud jsi šla na pracák max 3 pracovní dny po ukončení prac. poměru, tak by neměl být problém.
Taky jsem s tím každý rok zápasil, protože se tam během toho roku vystřídaly pracovnice a vždy jsem je musel přesvědčovat, že i jako student můžu jít na pracák, ale jen po dobu pobírání podpory. Tohle bych nevzdával a bojoval bych. Jinak když napíšeš na studijní, že chceš, aby ti poslali poštou potvrzení o studiu ode dne zápisu, tak ti to určitě pošlou poštou. Nebo si tam dojdi osobně, pokud bydlíš blízko.
A ještě dej pozor na zdravotní pojištění. Jak jsi pracovala a pak jsi začala studovat a ještě jsi se přihlásila na pracák, aby v tom neměli bordel. Raději si zajdi na pojišťovnu a zeptej se jich, jestli tě tam mají jako studentku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
autacek

Smutné, moc smutné, že Vám nejsou schopni poradit ti, kteří mají danou agendu na starosti a berou za to peníze. Tak že, pokud se nic od roku 2012 nezměnilo, mělo by to fungovat zhruba takhle:

Splňujete-li nárok na podporu v nezaměstnanosti (v posledních dvou letech alespoň rok odpracovaný atd.), nemá status studenta na nic vliv, přece obecně Vám nic nezakazuje pracovat i při studiu a pokud o praci přijdete, mělo by být na vás pohlíženo naprosto stejně.

Pochopitelně morální aspekt, že práci nehledáte je věc trochu jiná.

Statusem studenta se stávate státním pojištěncem (v oblasti zdravotního pojištění), danou skutečnost je třeba ÚP nahlásit. To jak s touto i formací naloží Vám může být jedno, důležité je, že za vás stále hradí ZP stát.

http://www.jdi­pracovat.cz/no­ve-podpora-v-nezamestnanosti-pro-studenty

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek