Avatar uživatele
MadAnnie

Student a dohoda o provedení práce

Prošla jsem nespočet odkazů tady na odpovědích, prošla jsem google, ale stejně tomu nerozumím, proto prosím o „jednoduché“ přiblížení.

Jsem student a na dohodu o provedení práce si vydělám do 5tis měsíčně. Co pro mě plyne když podepíšu prohlášení k dani? Nebude se mi strhávat srážková daň a tím pádem můžu/nemůžu/musím podat daňové přiznání? Co pro mě plyne nepodepíšu prohlášení k dani? Při podpisu prohlášení k dani dostanu hrubou mzdu, že?

Když k tomu budu mí ještě jednu dohodu o provedení práce, nemůžu už podepsat prohlášení k dani a bude se mi při mzdě do 5tis strhávat srážková daň?

Co je pro zaměstnavatele lepší?

Mockrtá děkuji za odpověď! Jsem z toho jelének 😁

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? anonym před 4358 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

MadAnnie, proč řešíte, co je lepší pro zaměstnavatele? Vy jste brigádník, čili zaměstnanec.
Srážková daň je podmíněna celkovou výší ze všech pracovních poměrů, které v měsíci vykonáváte. Je na Vás si spočítat, zda limit nepřekročíte.
Prohlášení k dani z příjmu podepisujete s tím, že v něm zatrháváte možnost, zda chcete, aby Vám byla daň zúčtována zaměstnavatelem, nebo si chcete podat daňové přiznání sama.
Jelének z toho nemáte proč být. Ten krásně růžový formulář ještě neznamená možnost a) nebo b), tu si v něm musíte vybrat Vy sama.
Pokud ani součet Vašich dvou pracovních příjmů nepřekročí hranici pro srážkovou daň, bude Vám nadále daň srážet zaměstnavatel (tedy oba zaměstnavatelé). V momentě, kdy by součet hranici překročil, je nutno podat daňové přiznání.
Uvědomte si, že DP podáváte až do 31.3. následujícího roku. Takže v aktuálním roce se nic neděje. Můžete mít účtovanou srážkovou daň a na základě daňového přiznání za rok 2012 teprve daň ze závislé činnosti dodaníte v roce 2013.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj