Avatar uživatele
Thesimir

Stojí mé psychické zvláštnosti za rozsáhlejší sdělení veřejnosti?

Dobrý den, pokusím se stručně…
Rád bych znal váš názor na můj stav a jak s ním naložit. Tím nemyslím, zda zajít k odborníkovi (protože dle mého nelze z následujícího krátkého textu tak posoudit), jako spíše, teď se nelekněte, publikovat můj životní příběh. Protože studuji obor psychologie, střetával se s názory, že určité věci u člověka nejsou možné, ačkoli já je zažil. Několika lidem jsem se také (velmi lehce) svěřil a nechtěli mi věřit. Toť má motivace: přesvědčit, že určité věci jsou u člověka možné; ne se stát hvězdou (kterou bych se beztak nestal, spíše bych se stal obětí nějaké formy násilí) – proto bych to psal anonymně, stejně jako tento příspěvek.
Rád bych toho sdělil spoustu; toto jsou stěžejní body:
• (Pravděpodobně) kvůli potřebě být zajímavý jsem dovedl dokonale hrát určité role – například na začátku druhého stupně ZŠ jsem si hrál na filozofa: celé dny jsem četl filozofické knihy, jedl 100% zdravě (a málo, což my nakonec přivodilo i dlouhodobé fyzické obtíže), mluvil zásadně spisovně, zabývál se tématy typu zlepšení společnosti, psal eseje… ještě rok předtím jsem byl docela normální, jen hodně na PC hrál hry (klidně 15 hodin o víkendu)
• Potřeba být sám pro sebe zajímavý mě naprosto ovládla. Z „racionálních“ rolí, jichž jsem se držel dlouhodobě a nezávisle na vnějším světě se stala iracionální „mišmaš“. Ve škole jsem hrál filozofa, po příchodu domů zase třeba vojáka. To se promítlo v mém myšlení, prožívání i jednání. Všechny role ale byly zaměřeny antihedonisticky, disciplinovaně, zjevně či latentně na sebezdokonalování. (I když později to neplatilo, došlo k výraznějšímu rozrůznění rolí)