Avatar uživatele
korwin

Špatný první start auta

Ahoj lidí,

vlastním Kiu Magentis 2.0 100 kW. Kód motoru: G4JP (stejný jako měla Sonata). Po koupi mělo spoustu much, které jsme s mechanikem vyřešili. Momentálně mě ale trápí starty, kdy musím dlouho držet klíček, aby motor vůbec naskočil. Zajímaví na tom je, že dříve to dělalo jen za tepla, pokud jsem třeba jel delší štreku, pak auto zastavil, šel si nakoupit a došel zpět. Teď to ale zase dělá u studeného motoru a u zahřátého je to většinou ok.

Technik mi tvrdí, že jsou špatné pístní kroužky. Auto trochu kouřilo v zátěži a mělo vyšší spotřebu oleje + hraniční tlaky dvou válců. To jsem ale odstranil (tedy aspoň to kouření) nějakým preparátem od Liqui moly, který jsem nalil do oleje. Po cca 1500 Km už auto nežere tolik oleje a ani se z výfuku nekouří. Každopádně problém ze starty zůstal. Dále mi tam probíjela jedna cívka a tu technik vyměnil společně s kabely k cívkám. Já jsem vyměnil preventivně svíčky, byly trochu od oleje, ale nic tragického. Po výměně stav úplně stejný a to jsem koupil přímo ty co tam dává výrobce (NKG). Tlak paliva je prý taky ok (ale samozřejmě může být nárazově špatně a při momentálním měření ok). Diagnostika nic špatného neukazuje.

Technik tvrdí, že to budou asi ty pístní kroužky, ale všude čtu, že ty způsobují hlavně úbytek výkonu, oleje a kouřivost. Což tak nějak již pozoruji méně. Do benzínu přidávám VIF a občas natankuji 100 oktan u OMV. Taky bez výsledku na starty. Jinak auto jede dobře a žádný jiný problém není.

Starty probíhají asi takto. Sednu do auta, startuji třeba 4 sekundy, auto chytne, trochu haprují otáčky a raději taky trochu přidám plyn, protože pokud ne občas to chcípne. Bez přidání plynu to trvá většinou déle a taky to chytne třeba v úplně nízkých otáčkách a pak se to nějak rozjede. Následně už jede auto po celou cestu dobře a i následné starty jsou ok (zkoušel jsem pak následně dalších 5 startů po sobě a ok).

Každopádně je divné, že to nedělá furt. A to mně přivádí k možnosti, že to nejsou ani cívky (jednu mám ještě starou, měnila se jen jedna) a ani pístní kroužky, jelikož to by pak dělalo asi stále, ale spíše nějaké čidlo či palivové čerpadlo.

Chápu, že s těma špatnýma pístníma kroužkama to auto jednou umře, ale oni nejsou úplně na dranc, jenom na jednom či dvou válcích jsou prý horší (aspoň to říkal mechanik), navíc můj nájezd za rok je dost malý, takže auto by mi vydrželo i tak dlouho, dokud motor pojede. Jen mě štvou ty špatné starty.

Nenapadá vás něco? Mám podezření na palivové čerpadlo. Nějak neslyším zvuk spínání čerpadla při otočení klíčku. Chápu že asi nějak spíná, jinak by pak auto nenaskočilo, ale nic jiného mě moc nenapadá. Stojí pár stovek tak ho mám objednané a vyměním ho. Ještě vyčistím škrtící klapku a mám i objednaný senzor tlaku sacího potrubí a čistič ventilů (přípravek pro nádrže). Ještě doplním, že auto jednou cca 4 měsíce stálo na místě a nejelo se s ním. Tak to tomu čerpadlu asi taky moc nepomohlo.

Zajímavá 0 před 1750 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Kryšpín

Mecháno má pravděpodobně pravdu a to nebudou jenom kroužky, ale i vyběhané písty možná i válce, nemá potřebné tlaky které jsou jiné při studeném startu a při teplém i přehřátém. Dle mého odhadu jakékoliv přísady nenahradí nájezd kilometrů, neb jiné opotřebení motoru.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
korwin

No ono to zas tak moc najeto nemá, cca 150 tisíc km. Může to najezdit ještě spoustu km, než to odejde do hrobu, ale ten první start je skoro vždy špatnej. Každopádně díky za info. Vyzkouším vše co jsem psal a uvidím, jestli to něco udělá.

před 1750 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek