Avatar uživatele
Kepler

Smí mobilheimy na silnici?

Jsou sice opatřeny podvozkem a přípojným zařízením, ale jak se vlastně dopravují na místo? Známí si ho dotáhli na zahradu džípem, ale prý na černo.

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? marci1, aliendrone před 1734 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Edison

Dle hmotnosti a rozměrů. Mnohdy se jedná o nadměr.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dubraro

Existují dva druhy mobilheimů.
1/ Má vlastní podvozek, závěsné zařízení, osvětlení a vše co je potřeba k provozu na silnici. Takový se zapřáhne za auto jako obytný přívěs. Problém může být s tím, že takový přívěs je těžší, než mohou tahat běžná osobní auta, je třeba zvolit větší tahač.
2/ Mobilheim vlastní podvozek nemá, naloží se jeřábem na náklaďák nebo podvalník a převeze na místo určení.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
aliendrone

No, pokud to bylo džípem, tak to byla asi nějaká zahradní budka, ne? ;)
Mně spíš vadí ty opravdu velké, převážené na trajlerech, které spolehlivě ucpou silnici. Pro jejich přepravu pokud vím platí zvláštní předpisy (ty samé, co pro jakýkoliv nadměrný náklad), ale bližší podrobnosti neznám.

BTW – neříká se „mobilheimu“ opatřenému podvozkem a přípojným zařízením „maringotka“? ;) :)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Filip84

  1. S ohledem na tu skutečnost, že Park Home nemá schválení typu, ani jednotlivě schváleného vozidla, nesmí na veřejnou pozemní komunikaci. Přepravují se, tedy, na návěsu, a to spediční firmou, která má licenci na přepravu nadrozměrného nákladu, a až na místo samé se sundají z vleku, zapřáhnou za silnější auto / traktor a dovezou na určené místo. Kde to není možné, umísťují se jeřábem.
  2. Park Home není „přerostlý karavan“, ale dřevostavba. Park Home se vyrábí tak, že se buďto vyrobí, nebo koupí vyrobený od jiného výrobce, podvozek, na něm se, z trámů, udělá rám podlahy, v něm se vedou rozvody, zbylé místo se vyfutruje isolací podle typu, na to se položí palubky, a na ty následně podlaha – koberec, linoleum dlaždice, atp. Stěny tvoří obligatorní trámy 4" x 4", ty tvoří nosnou část, okna i dveře jsou prefabrikáty typisovaných rozměrů, vnější plášť je tvořen ocelovými, plastovými či slitinovými dutými profily, vnitřní stěny sádrokartonem (nejčastěji, u nových jednoznačně), volné místo vyplňuje isolační vata podle typu. „Krovy“ jsou, opět, trámová konstrukce, vyplněná vatovou isolací, střecha plech – plastový, ocelový, hliníkový.
  3. Park Home jsou, v zásadě, dva typy: saisonní, a ten, který vyhovuje BS3632. Ten má vždy ústřední topení, okna i dveře s dvojitým sklem, násobně účinnější isolaci. Nové stojí mezi GBP 35,000.00 – GBP 100,000.00 (plus, hodně záleží potom na volitelném příslušenství) + VAT, a za provedení podle BS3632 se pak připlácí, obvykle, něco kolem GBP 7,500.00 + VAT.

Avatar uživatele
Kepler

alien: v jednom takovém mobilheimu jsem byl: 8 × 3 m, veškeré zařízení jako v normálním bytečku, jen poněkud stísněné. V případě potřeby by se tam vyspalo klidně 6 lidí. Viděl jsem i daleko větší. Od marigotky je to dost daleko. Fakt to utáhl silným džípem 4×4 i do poměrně strmého stoupání, asi na jedničku s redukcí. Neuvěřitelné! Vlastně je to takový přerostlý karavan, však tomu taky někde říkají static caravan.

před 1734 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

No, protože si stále pamatuji pradávnou dobu, kdy jsem svým dieselovým atmosférickým 2,5l F131 Supermirafiori roztahával nestartující Tatry (a ten měl mnohem menší výkon, než mnohé dnešní offroady), tak to zajisté možné je. Jiná otázka je, jak se mu asi brzdilo, ale i to není nepřekonatelný problém.

Já to viděl také i zevniř (myslím na For Archu nebo For Habitatu či tak něco), ale nejsem ten typ, kterého by to nadchlo. Taková ani ryba ani rak. Buď pořádný karavan (a že se dnes dělají FAKTICKY parádní kousky, pokud máš řidičák „Céčko“) anebo opravdový barák. Nicméně chápu, že se najdou tací, kteří to považují za dobré řešení. :)

před 1734 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek