Avatar uživatele
anonym

Smí mi firma účtovat penále za pozdní platbu, když mi pozdě odpoví na nesrovnalosti na faktuře?

Firma mi pošte fakturu 1.března a zaplatit mám do 8 března. 2. března pošlu mail, že na faktuře jsou nesrovnalosti. Firma mi odpoví třeba za 3 týdny třeba 20. března že faktura je OK já souhlasím a zaplatím. Pak mi za pár dní dojde další faktura na penále, protože jsem zaplatil pozdě, ale háček je v tom, že ne svojí vinou, ale vinou firmy, že mi pozdě odpověděla na mail a pozdě mi vysvětlila co mi vlastně fakturujou.

Jak je to v tomto případě.

Platí zde obecné pravidlo, nejdřív zaplať a pak reklamuj.

Není jednodušší pro furmu, nejdříve zákazníkovi vysvětlit co se vlastně faktuturuje než pak řešit případné problémy, že mi musí něco vracet a já na to musím čekat 30 dní a někdy si i navíc o to zvlášť požádat a někdy i trochu složitěji.

Ono taky se stává, že operátorka na call centru je málo informovaná a splete to ona zákazník je méně chápavý a taky to nějak zvrtá.

Jak se to pak řeší ? Pak jedině Černé ovce a ostuda v novinách.

Zajímavá 0 před 4426 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Sice neplatí takové pravidlo (nejdřív zaplať..), ale pokud jste reklamoval údaje na faktuře neoprávněně a se zněním faktury jste souhlasil bez toho, že byste požádal o změnu data splatnosti, tak Vám firma vyúčtovala penále oprávněně.
Dalo by se zde v reakci na takovýto postup napsat firmě, že se jedná o chování v rozporu s dobrými mravy. Záležet bude jen na vystaviteli faktury, zda Vaši námitku uzná. Pokud se jedná o částku v řádově stokorun, tak bych dopis na adresu vystavitele penalizační faktury poslala. Z penále Vám penále vystavit nemohou, takže bych tento postup vzala za nejrozumnější. Černé ovce se takovými záležitostmi nejspíš zabývat nebudou. Toto pro ně není žádný „trhák“.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek