Avatar uživatele
Alrep

Sirotčí důchod o prázdninách

Dobrý den, mám dotaz. Studuji VŠ a pobírám sirotčí důchod. Minulé prázdniny mi důchod pozastavili, ale to bylo mezi SŠ a VŠ. Teď jsem řádným studentem VŠ i na další rok, tak nevím jestli mi to i tyto prázdniny pozastaví, děkuji za odpověď

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3989 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
pusinka50

Řešila jsem stejnou situaci na mého syna. Nemohou ti zastavit sirotčí důchod, pokud stále nepřetržitě studuješ. Ani mezi SŠ a nástupem na VŠ neměli právo ti důchod odebrat. Požádej zpětně o vyplacení důchodu.

Zákon o důchodovém pojištění za nezaopatřené dítě považuje:
dítě do skončení povinné školní docházky, a poté, nejdéle však do 26. roku věku, jestliže se soustavně připravuje na budoucí povolání,

V období po ukončení školního roku může nastat situace, že Česká správa sociálního zabezpečení vydá rozhodnutí o odejmutí výplaty sirotčího důchodu. Pokud studium trvá na stávající škole nebo bude v novém školním či akademickém roce pokračovat na jiné škole nebo jinou formou, je nutné, aby student předložil aktuální potvrzení školy o studiu, uvádí prohlášení České správy sociálního zabezpečení s tím, že potvrzení musí obsahovat údaje o jaké studium se jedná, v jakém je student ročníku a kdy má být studium ukončeno. Pak je sirotčí důchod vyplácen po celou dobu předpokládaného trvání studia.

Doporučení z internetu: Při pozastavení sirotčího důchodu je třeba se osobně dostavit na příslušnou okresní správu sociálního zabezpečení a zde požádat o obnovení výplaty sirotčího důchodu. S sebou si vezmi občanský průkaz, potvrzení o studiu a pro jistotu také svůj rodný list.

Já jsem to ale vyřídila písemně.

http://www.me­sec.cz/aktuali­ty/jak-prokazat-narok-na-sirotci-duchod/

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap