Avatar uživatele
postcd

Jaký je šetrný způsob snížení rychlosti auta?

Vzhledem k opotřebení auta jaký je cenově nejvýhodnější způsob dojezdu na křižovatku nebo kruhový objezd? Pokud jdu na neutrál, namáhají se brzdy. Pokud podřadím bez meziplynu, namáhám plně spojku, pokud podřadím se zvýšením otáček motoru, ulehčím spojce ale zastavování není tak pohodlné – budu muset použít výrazněji brzdy. Mě osobně nejvíc vyhovuje brždění motorem kdy je namáhána spojka, ale nevím tedy jak to řešit finančně nejefektivněji když beru že ještě nevím jestli budu muset na té křižovatce/kruháčí zastavit ale vím že budu muset podřadit
auto: osobní, tdi, výroba 2003

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3551 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Dochy

Nemyslím, že při brždění motorem by měla být nějak extra namáhaná spojka. Mohou být namáhány převody a motor, protože kroutící moment jde opačně než na co jsou konstruovány především, ale jinak je to běžný režim a zvládat to musí.
Já obvykle volím dojezd s bržděním motorem, ev. motorem a brzdou, zbytek brzdou. Zpravidla bez přeřazování, řadím až v podle očekávaného rozjezdu (ale to záleží na situaci)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

To vyjde na stejno, netrap si s tím hlavu.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ponovotny

spojka je namáhána jen krátkodobě při pouštění spojkového pedálu a pokud používáš meziplyn, opotřebování minimalizuješ. Dá se tedy říct, že při rozumném podřazování nijak nezvyšuješ opotřebení motoru ani spojky. Navíc ušetříš brzdové destičky a kotouče. Pokud mluvíš o nejšetrnějším zpomalování je nejlepší kombinovat podřazování s rozvážným zrychováním, kdy zrychluješ jen tolik abys za chvíli nemusel brzdit. Dokonce tímhle způsobem ušetříš i nějaké palivo. Má to jen malou nevýhodu. Do cíle dojedeš o dvě, tři minuty později a nebudou tě mít rádi všichni magoři co furt někam pospíchají.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
RedBox

Ad A) pokud jedeš na neutrál, motor ti zbytečně žere palivo, když necháš zařazenou rychlost a pustíš plyn, jedeš prakticky s nulovou spotřebou.
Ad B) meziplyn nemá vůbec žádný vliv na spojku, ale na synchronny (synchronní spojky v převodovce)
Ad C) meziplyn je dnes zbytečným, pokud nevyšlápneš spojku a hned tam nerveš další rychlost, synchronní kroužky mají dost času na zpomalení hřídele
Ad D) ano, brždení motorem je nejvýhodnější, ale mnoho netrpělivých řidičů nerado vidí, když někdo dojíždí ke křižovatce s nohou z plynu

Osobně v dostatečné vzdálenosti před křižovatkou podřadím na 2 a auto nechám dojet ke křižovatce, potom jenom dobrzdím a vyřadím.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

rozdíl je tak zanedbatelný, že to nemusíte řešit. lepší jet na místo setrvačností, to je bez brždění..

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek