Avatar uživatele
Kryšpín

Senioři za volantem jsou nebezpeční, či nikoliv?

Podle nejlepších odborníků druhou nejvíce nebezpečnou skupinou na silnicích jsou senioři, provoz na silnicích se velmi zrychlil a stařečkové, již nejsou schopni přizpůsobit se vetší rychlosti. A proto rodinní příslušníci by měli babičkám a dědouškům doporučit nechat auta v garáži, statistika ÚMAK hovoří jasně.
Jsou tady zkušení matadoři, kteří solidně poradí i když mám do penze 40–60 let / záleží jak vybudujeme rychle a kvalitně kapitalismus / tak občas i já jedu pomalu podle § 18 odst. 1, zák. 361/2000 Sb., / multikára, traktor, vlek a.p. / nebylo by vhodné napsat petice, tento paragraf upravit příp. zrušit, poněvadž rychlost se zvýšila?

Bylo též odborníky několik dalších doporučení na př. jezdit v blízkosti bydliště, max. 60 minut, nemít moc složité ovládání u auta a.p.

Upravil/a: annas

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? ivzez před 2017 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

nikoliv

Statisticky je dokázáno, že nejnebezpečnější jsou mladí divočáci bez dostatečné praxe a zkušeností, kteří neumí předvídat a mají sklon riskovat. Senioři jezdí úměrně svým schopnostem.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ivzez

nikoliv

Nejsem sice řidič, ale vidím, jak odpovědně jezdí mí známí z řad seniorů.
Znají své schopnosti a dovednosti, nepřeceňnují se,
i na silnici dokáží zhodnotit své celoživotní zkušenosti.
Nebojím se k nim nasednout do auta.

Na rozdíl od mladých „nevyježděných bláznů“ či závodníků.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

nikoliv

Také jsem tu stupidnost četl. Jak se zrychlil provoz? Rychlostní limity zůstaly stejné!! Pouze přibylo těch co je nedodržují, na rozdíl od těch starších řidičů.

Milí mladíci, pozpytujte svoje svědomí a neurážejte početnou skupinu našich občanů!

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

nikoliv

Je to individuální, stejně jako u mladších kategorií. A dokonce jsou nebezpečnější mladí a nezkušení řidiči, kteří přeceňují své schopnosti a mají malé povědomí odpovědnosti jak vůči sobě, tak i ostatním účastníkům silničního i městského provozu.
Většina seniorů s tímto takové problémy nemá a dokáže, na základě svých životních zkušeností, lépe posoudit i své schopnosti a zdravotní způsobilost a přizpůsobit jim svou účast v dopravě.
Osobně jsem řidičem víc jak 50 let. Za celou svou „šoférskou“ praxi žádnou havárku. Jako mladší jsem řídil rád a hodně. Ve věku 35–50 let jezdil i do zahraničí tisíce km i s velkým obytným přívěsem. S přibývajícím věkem, zkušenostmi a nárůstem účastníků v dopravě jsem ale postupně tuto aktivitu snižoval a dnes již beru „šoférování“ pouze jako nutnost.
A mám i švagra, Pražáka, 85 let a stále a bezpečně jezdí po Praze. A za celý život rovněž bez havárky. Ale také to už nepřehání, na dlouhé trasy už, vzhledem k větší únavě, nevyjíždí.
Takže „mlaďoši“ „nechte na hlavě“. Jsem zvědav, zda si takovouto rekapitulaci, budete moci, v našich letech, rovněž dovolit.:-)))

Upravil/a: Jiří Bohumil

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

nikoliv

Sdělte jaký chcete výsledek, já Vám na to udělám odborný výzkum.

Upravil/a: cukrar

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
EKSOT123

nikoliv

Je to individuální a člověk by měl sám vědět, na co si troufnout. A taky to ve vyšším věku myslím je individuelně řešeno povinnou lékařskou prohlídkou. Nic bych neměnil.
Dám 2 příklady: Znal jsem stařičkého kněze, tuším měl v té době 87, působil u Litoměřic. A ten často podnikal dálkové výlety – měl takové auto, nevím, jak se to jmenovalo, na auta moc nejsem. Vydalo se tam tuším 9 lidí. Ráno v Liťáku naložil zbožné babičky a frčeli na pouť na Moravu, Slovensko či do Němec. A odpoledne zpět. Na druhou stranu, jeden takový děda mě jako cyklistu málem srazil v zatáčce.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Edison

nikoliv

Rozhodně ne víc, než jiné věkové skupiny s podobnými zdravotními problémy.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

nikoliv

… to sou všechno jen kecy, jestliže jsme zdravý, že můžem chodit do důchodů v 65, tak co do toho remcaj, na práci mladý, na jízdu nikoli ??? … ať si v tom prvně udělaj pořádek …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

nikoliv

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Rokio

nikoliv

Není to pravda.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ušel ventil

Ano odborníci mají pravdu

Když to říkají odborníci tak to musí být pravda ,a také je ,
dědek vyjede jedenkrát za 14 dní do Lidlu ,jede 40 a smrt v očích ,jinou cestu ani nezná,tam by jel 30 km/h, reakce u starších lidí jsou fakt opožděné ,
u nových řidičů zase hrozí špatný odhad ve všem , nemají zkušenosti .

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

počkáme jak to doporučí Brusel

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dudu

Ano odborníci mají pravdu

Průkaz vlastním od roku 1967 a řidičem osobního auta jsem 38 roků. Kromě několika lehkých „výmazů“ na motorce jsem díky bohu neměl žádnou nehodu. Přesto se nepovažuji za extra řidiče a jezdím sice často ale nerad. Na silnici se obávám mladých i starých šoférů. Ve svých téměř sedmdesáti už nezajíždím do centra velkých měst a snažím se cestovat za menšího provozu. Zastávám názor, že velmi letití senioři za volant nepatří a zlobím se na lékaře, kteří jim řízení nezakáží. Razantně bránit rodičům v řízení vozidla však nedoporučuji. Podle sebe usuzuji, že by to bolelo a často byl tzv. oheň na střeše. Umění účinně apelovat neovládá každý a vyžaduje to hodně trpělivosti.
Kvůli možnosti návštěv lékaře a pořízení nákupů je snad vhodné u nás staříků zvážit alternativu vymezení doporučených tras a domicilů, např. místním inspektorátem.

Upravil/a: dudu

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek