Avatar uživatele
Květa1

Jak se počítá průměr známek?

Chtěla bych se zeptat jak se tedy počítá průměr známek, protože moje dcera má 4,44 z matematiky a nevím, co s tím, protože poslední šanci na opravu mohla mít dneska, ale jejich matikářka bohužel chyběla, a kdyby propadla, tak je to na nic to dělat znova

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Zvědavý před 1033 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Průměr známek je průměr. Průměr, který vyšel vaší dceři, je podle pravidel zaokrouhlování čtyřka, i když téměř „na hraně“.

Ale známka ve škole není pouhým aritmetickým průměrem.

Je to věc učitelky, která rozhodne, jak dceru zhodnotí. Neznám učitelku, na co klade důraz. Zda na ústní zkoušení, velké písemky, pravidelnost práce vaší dcery, výkyvy atd.

Zde to opravdu s námi nevyřešíte. Je třeba slyšet i názor učitelky. Jedině ona může rozhodnout a případně dceří dát šanci. Nevím, jak učitelka pracovala s dětmi v době koronavirové.

Pokud by dcera měla jednu pětku, má nárok za opravnou zkoušku. U ní mohla své znalosti z MAT prokázat, získat dostatečnou a postoupit do dalšího ročníku.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
orwell

Rozhodně by to chtělo kontaktovat vyučující. Kromě klasického aritmetického průměru existuje i průměr vážený. Nelze brát známku (třeba trojku) ze čtvrtletní práce se stejnou váhou, jako z nějaké pětiminutovky či krátkého ústního zkoušení. Co vím, tak pravidla klasifikace učitelé obvykle sdělují studentům v úvodní hodině na začátku roku. Ještě bych chtěl říct, že počítat průměry ze známek na setiny a dělat z toho osudové závěry je tak trochu na hraně zdravého rozumu. Stačí si uvědomit, že pětistupňové hodnocení v sobě skrývá mj. možnost, že žák s průměrem známek 2,51 je klasifikován známkou 3, jako jiný s průměrem 3,49 a to je mezi nimi rozdíl téměř jednoho celého stupně. V takových hraničních případech je na vyučujícím posoudit práci žáků za klasifikované období v širším měřítku a přiklonit se na příslušnou stranu. Pokud je to „do mínusu“, bývá to často nelibě snášeno jak žáky, tak jejich rodiči a pak může dojít i na tahanice o setiny ve výsledku průměru. Nehledejme při hodnocení žáků vysněnou 100%ní spravedlnost, ta prostě neexistuje.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
nyjono

A co se třeba na tohle zeptat třídního učitele / ky.
Když je matikářka mimo.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Zvědavý

4,44 je ještě 4. To znám z vlastní zkušenosti :)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Nový příspěvek