Avatar uživatele
Usoman

Proč se železniční koridor mezi Prahou a Brnem nerozdělí na dva?

Vlaky u nás mohou jet max. 160 km/h. Ovšem jen po rovině. Tudíž od Litomyšle je tato rychlost asi jen 90 km/h a za Blanskem jen 70 km/h. Cesta do Brna trvá teda 2,5 hodiny.

Proč se neudělá druhá větev podél D1, která by byla tak postavená, že by po celém úseku mohly vlaky jet nejvyšší rychlosti a zkrátit 2,5 hodiny na hodinu. Navic by zde nebylo tolik stanic, takze by tato trasa byla výrazně rychlejší. V Brně by se opět tyto větve spojily. Kdo by chtěl jet do České Třebové nebo Pardubic, zvolil by pomalejší větev.

Zajímavá 0 před 2203 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Proč? Na to vám spíš odpoví odborníci v článku od autorů Marka Pokorného a Romana Šitnera

https://archiv­.ihned.cz/c1-65967220-zeleznicni-trat-praha-brno-pres-ceskou-trebovou-

"Mezi Prahou a Brnem mají železniční dopravci dvě možnosti. Vyrazit na rychlou, ale přetíženou cestu po rovině přes Polabí a Českou Třebovou, nebo na volnou, ovšem kopcovitou a pomalou trasu přes Havlíčkův Brod. Správa železniční cesty je teď chce přesvědčit, aby své vlaky posílali tou druhou.

Láká dopravce na to, že nákladní vlaky bude do kopců zdarma tlačit vlastní lokomotivou. Odstranit tak chce největší překážku trasy přes Vysočinu. Cesta kopcovitým terénem je dražší a dopravci raději zůstávají na přetížené trase přes Třebovou. Tam je ale na některých úsecích už tak velká poptávka, že v některých časech už není možné přidávat další vlaky.

„Trať Praha-Brno přes Českou Třebovou je přetížená. Správa železnic proto chce vytlačit nákladní vlaky na Vysočinu“ atd.

Víc se dovíte v uvedeném odkazu.

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Je několik důvodů. Naše železniční síť je poměrně hustá, neni třeba dalších tratí. Takovýto projekt by byl velmi nákladný a nevyužitý. Kdo, a z čeho by to zaplatil?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Mc Merkurion

… v budoucnu se o tom uvažuje, dokonce je na tomto předpokládaném koridoru pro rychlovlak stavební uzávěra, ale momentálně na to nejsou prachy …
… možná než odborníků na Idnes, by bylo lepší se zeptat přímo u pramene: VYSOKORYCHLOSTNÍ TRAŤ PRAHA – BRNO https://www.vy­sokorychlostni-zeleznice.cz/vy­sokorychlostni-trat-praha-brno/ …

Upravil/a: Mc Merkurion

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
autacek

Protože kolem dálnice musí zbýt místo na do budoucna plánovaný hyperloop.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek