Avatar uživatele
štamgast

Proč se musí brněnské hlavní nádraží přesunout a nemůže se zrekonstruovat to stávající?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? marci1, nyjono před 2248 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Důvodů pro změnu polohy nádraží je celá řada:

  1. davy cestujících (nikoliv za turistikou a požitky, ale třeba jen obchodem a prací) ve stísněném prostoru centra, který už nikdo nijak významně nerozšíří.
  2. dnešní dlouhé vlaky které se nutí cestující nastupovat u starého nádraží až někde u vyhýbek 🙂
  3. ve špičkách běžně dva vlaky na jedné koleji davy zmatených lidí, nastupující do špatného z nich
  4. nevhodná zakroucená nástupiště s maximální rychlostí průjezdu někde na úrovni svižnější chůze
  5. pozdní přistavování vlaků z důvodu čekání na uvolněné koleje, na malý prostor už více nástupišť neumístíte takže k těmto problémům bude docházet po jakékoliv rekonstrukci
  6. nemožnost v blízkosti nádraží zaparkovat

všechny ty body se dají shrnout do pár slov „prostě tam není ani na dnešní požadavky dost místa“ ! 🙂

Obvykle se traduje že odpůrci přesunu nádraží hrají na city. Jednak nazývají přesun „odsunem“, už prostě jen proto že si pod tím někdo může představit něco negativního aniž by o tom cokoliv věděl. Navíc vedoucí roli odpůrců zastává profesionální aktivista Martin Ander, člověk který bude protestovat klidně i proti zavření nemocnice v oblasti kde jsou kolem dokola čtyři další a lepší 🙂

Přesun je investice do budoucna, kterou navíc z větší části zaplatí EU.

Pro přesun nádraží je prakticky kdokoliv kdo je zvyklý dělat věci pořádně napoprvé a neflikovat problémy nespolehlivými záplatami …

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
marci1

Brněnské hlavní nádraží je údajně ve stávající poloze k modernizaci nevhodné, je potřeba ho přesunout. 🙂
http://www.ces­kenoviny.cz/zpra­vy/zastupitele-brna-chteji-nove-vlakove-nadrazi-v-odsunute-poloze/1591399

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
autacek

Přesunout se musí jinam proto především proto, protože kdyby bylo 20 let rozvrtáno to staré, tak nastane v Brně kolaps. Navíc na zelené louce se lépe staví a i do budoucna to umožní ohromný rozvoj města (nové čtvrti i infrastruktura) na území, které je dnes více méně brownfield.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pruzkumnik

Tož hele, já su Brňák, proč by Štatl nemohl mět dvě nádraží?
Cajzli z Cajzlogradu majó taky dvě nádraží, Hlavní a Masarykovo
Navíc když hodíš čučku na projekty okolo místa NOVÝHO Nádraží pro BRNO, tak ti to krásně zapadne, ať už Šalina po Plotní(okolo Vaňkovky a Autobusovýho nádraží) nebo Brněnský Šalinový Diametr(chceš-li Brněnský Metro)
No řekni, nebylo by lepší aby se tady konečně něco postavilo, něco hodnotného, co dokonce z velké části zaplatí EU, všecky prachy jdou do Cajzlogradu, tam se furt něco staví a na nás se prdi, to nádraží tu mělo stát už dávno, jenže nějakej blbec to nazval „Přesun“ přitom je to Nové nádraží pro BRNO
Navíc když si vezmeš jakej nevyužitej prostor je mezi Uhelnou a Opuštěnou(je tam z malé části Autobazar či co to je) zkrátka velkej zelenej nevyužitej zarostlej flek + velkej zelenej flek mezi dolním nádražím a opuštěnou viz odkaz ve zdroji

Zdroj: https://mapy.cz/za­kladni?x=16.6117182&y=4­9.1853705&z=1­7&base=ophoto

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ušel ventil

Může se zrekonstruovat ,
ale brněnští zastupitelé co o věci rozhodují se nemohou dohodnout ,
je mnoho pro a proti ,
tak o celé věci bude v květnu rozhodovat vláda .

Upravil/a: Ušel ventil

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
mzm

Nevím, ptali se cestujících ve vlaku (těch se to týká primárně). A ti v 70% přesun nechtějí.
Navíc přesun má být hotový za nějakou dobu (20 let?) a nikdo neví, jestli se ještě budou používat vlaky.

před 2247 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek