Avatar uživatele
Kepler

Proč padají Boeningy 737 MAX jenom u leteckých společností v Etopii a Indonézii?

Není to spíš (ne)kvalitou pilotů. kteří možná ani neumějí anglicky? Všude jinde na světě ten typ lítal bez problémů, a to o především tam, kde je vytížení těchto letounů největší.

Upravil/a: annas

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Alesh, marci1, aliendrone před 1838 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Alesh

To není pravda, že všude jinde lítal bez problémů. Problémy hlásili i američtí piloti, nicméně to neskončilo nikdy tragicky. Vzhledem k tomu, že to pak velmi rychle řešili a sám výrobce vyznal k jejich odstavení, tak asi vědí proč to dělají, ne? 😉

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hlada

Údajně se to stávalo všem, ale ve větších výškách, kde měli čas na to reagovat.
S kvalitou pilotů to nejspíš souvisí také. Názorně je to ukázáno v kanadském seriálu Letecké katastrofy. Piloti se spoléhají na automatiku, neumějí včas rozeznat vadu přístrojů nebo počítačů a už neumějí letadlo ovládat ručně. V posledním díle byl případ havárie pilota, který měl nalétáno 20 000 hodin a neuměl přistát bez ILS, který měl na letišti poruchu.

Upravil/a: Hlada

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Edison

A takových věcí je na světě čím dál víc. Ldé se začínají natolik spoléhat na techniku, že sami začínaj prostě blbnout. V USA takhle chytili zloděje aut jen proto, že se pokusili ukrást auto s manuální převodovkou. Prostě s tím neuměli odjet. Případů, kdy automatika způsobí vážný problém už jen ze své podstaty horentně přibývá, i když se o tom moc nepíše. Automatikou prošpikovaná tesla havarovala na dálnici v CH. Řidič se odvolával, že i přes překážku před sebou auto zrychlilo. Skutečnost byla kapku jiná: Auto zrychlilo poté, co auto před ní uhnulo z pruhu. Proto, že tam byla překážka. To ovšem tesla nemohla rozeznat a přidala. Řidiš se chtěl s teslou soudit, ale bylo mu to silně nedoporučeno, protože i přes automatiku je řidič stále povinen se věnovat řízení. A tímhle směrem spěje i úvaha nad právem, aktuálně v oblasti autonomních vozidel. Kdo bude odpovědný za případný problém (a že už k několika došlo, včetně ztrát na životech)?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Faktem je, že bych do neevropských aerolinek sedal MOC nerad. To raději i Aeroflot, který má moc pěkné letušky. Mám vážné podezření, že k přijetí musí být vítězky alespoň oblastního kola miss! Zato moje oblíbená spolehlivá Lufthansa si vybírá baby jedině z vejminkářského ošklivince nebo co. :(

Je to trochu podezřelé, protože tyhle pofidérní společnosti jsou známé především svými skandály ohledně zanedbávání údržby strojů a minimálními investicem do oprav. Na druhou stranu ne nadrmo vznikla „lidová reklama“ na: „Boeing – doprava až DO DOMU!“ ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dubraro

Ony zkoušely padat i u jiných společností, ale piloti byli šikovnější, vadný systém vypnuli a řídili ručně.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
autacek

Že by extrémnější klimatické podmínky, horší pravidelná údržba (mytí ledadel zvenčí), menší zkušenost posádky..

Jedno je ale jisté, konstrukční chybu typu letadla se nahradit elektronikou sice dá, ale i při novém software prostě nejde zabránit opětovnému selhání a tipuji, že pokid po další nehodě tohoto typu strojů budou nakonec tyto staženy nadobro, vyvolá to otřes v letectví celkově.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kepler

Alesh: a proč to američtí piloti zvládli a ti zmínění ne? Asi bude problém ve výcviku a manuálech. Ne, že bych se zastával Boeningu, to odstavení museli udělat. Stejně jako u všech průserech ostatních výrobců. Mám podezření, že jde tak trochu o konkurenční boj, poté co Airbus musel ukončit výrobu A380. Ale možná jsem vedle.

před 1838 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Alesh

Takže je podle tebe v pořádku, že i když ten model má jasné problémy, ale někdo ho za určitých okolností zvládne a jiný ne, tak že je to vlastně v pořádku? To snad ne?! 🙂

před 1838 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek