Avatar uživatele
Stříbrný

Proč mne průvodčí nevzal do vlaku, byl jsem střízlivý a měl jízdenku?

Vzpomínám na rok 1978, kdy jsme se vydali se sousedem do Prahy a pak jeli zpátky na Valmezu. Ujel mi vlak, ale myslel jsem si, že budu moci jet vlakem s ruskými vagony. Snažil jsem se přesvědčit průvodčího, že budu stát na chodbě, ale v lůžkových vozech to asi nešlo. Nebo mi nerozuměl, nevím. To byla cesta. Do Přerova, tam jsem čekal atd. Na jízdenku by se mohl použít libovolný vlak, ne? Co myslíte? Děkuji.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Tak existovalo několik druhů vlaků, popř. vozů. Povinně místenkový, kde bez místenky nešlo cestovat, pak lůžkové a lehátkové vozy. Jak s názvu vyplývá, jednalo se o lůžkový vůz a tudíž zde jen jízdenka nestačila. Tento lůžkový vůz byl vlastně povinně místenkový, kde místem se rozumělo lůžko. Přeprava na chodbě tohoto vozu byla vyloučena.
Z uvedeného důvodu průvodčí postupoval správně a bez lehátkového nebo lůžkového lístku nedovolil přepravu.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Pokročilý

A neměl jste dlouhé vlasy? Mj. za to byl pragraf "znečištění" a platilo heslo: Kdo máš dlouhý vlas, nechoď mezi nás!


Avatar uživatele
Bronzový

Rychlík Dukla (Praha - Valmez- Čierna n.T. a dál) měl jen lůžkové a lehátkové vozy. Míval neuvěřitelná zpoždění (i když s ohledem na délku trasy snad i pochopitelná) - také jsem zažil, že jel v čase, kdy by se hodil, ale nešel použít. Jiné noční rychlíky (Vihorlat, Excelsior atd.) měly vždy aspoň jeden vagon "na sezení" ...

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Cestování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Cestování

Zlatý Drap 516
Zlatý annas 452
Zlatý led 276
Zlatý Kepler 240
Zlatý hanulka11 223
Zlatý marci1 201
Zlatý gecco 182
Zlatý quentos 181
Zlatý Lamalam 170
Zlatý mosoj 143

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.