Avatar uživatele
paul1

Proč měl os. automobil název Tatra 603?

Zajímá mě to, protože naše rodina měla v 80-tých letech toto auto (typ T603–2, ojeté). O Původu názvu jsem se nikde nic
nedozvěděl. Děkuji za odpověď, Pavel

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, Kepler před 1952 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Lidová tvořivost uváděla : 6 – je pro šest lidí, 0– nikdo si ho nemůže dovolit,3 – jezdí v něm maximálně lidé, řidič, papaláš a milenka

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
annas

Pokud se zajímáte o název značky Tatra – spojitost se Slovenskem. Číslovka – postupná řada výrobků.

"Název kopřivnického výrobce nákladních vozidel má skutečně spojitost se stejnojmenným pohořím na Slovensku. Když byl v roce 1919 ve Vysokých Tatrách testován tehdejší model U, nadchl hlavně místní svými schopnosti. Projel totiž náročnou trasu ze Štrby do Tatranské Lomnice, což v tehdejší době bylo opravdu něco. Na počest těchto schopností tak začala kopřivnická automobilka na svých vozech používat nápis Tatra, který se od roku 1920 ujal jako nová značka.

Do té doby kopřivnické vozy nesly znaky NW, a to podle tehdejšího názvu výrobce Nesselsdorfer Wagenbau Fabriks-Gesellschaft, neboli Kopřivnická vozovka (Nesselsdorf je německý název města Kopřivnice). Sama firma se na Tatru přejmenovala až později, v roce 1927, kdy podnik změnil název na Závody Tatra."

http://www.au­to.cz/tajemstvi-nazvu-ceskych-znacek-jak-dostala-jmeno-tatra-praga-ci-zetor-1


"Tatra 603 (1955–1975): Luxusní baculka pro vyvolené

Tatra 603 byla původně vyvíjena jako reprezentační vůz pro vládní účely. Dnes je klasikou, kultem a vyhledávaným veteránem.

Tatra 603 byla posledním skutečně aerodynamickým sedanem oblých proudnicových tvarů se slavným kulatým červeným logem a vzduchem chlazeným motorem v zádi.

Řada začala modelem 77 v roce 1934. Překrásná baculka následovala typy 87, menší 97 a 600 Tatraplan v polovině padesátých let a stavěla se další prakticky dvě desetiletí. Nejdříve v Kopřivnici, ke konci byla její produkce přesunuta do závodu v Příboře, kde poté vznikal i nástupce 613 s karoserií Vignale." – více v odkazu.
http://veteran­.auto.cz/clanek/439/ta­tra-603-1955-1975-luxusni-baculka-pro-vyvolene

Pro zajímavost
"Tatra 603 byla výstavním automobilem československé produkce, který ale neměl snadné dětství. Vznikala v utajení tak, aby o tom nevěděli ani vysoce postavení soudruzi. Pak si ji ale oblíbili, schopnosti vozu ukazuje i dobový film.

V roce 1951 vydala československá vláda nařízení, ve kterém kopřivnické Tatře zakázala výrobu osobních vozů. Fabrika se měla specializovat jen na těžkou techniku. V té době ale bylo v Kopřivnici mnoho lidí, kteří si nepřáli, aby výroba známých luxusních vozů jen tak padla. Jali se proto připravit projekt nového modelu zcela tajně a bez vědomí tehdejších mocipánů."

https://auto.ih­ned.cz/c1-61027090-tatra-603-se-pripravovala-tajne-navzdory-soudruhum-na-silnici-dokazala-hodne

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Nad tím nepřemýšlej, prostě je to typové označení vývojářů. Následoval po typu T 600 – Tatraplán. Možná po Tatraplánu vznikly studie T 601 a 602, ale jenom na papíře, nebo skončily ve fázi prototypu.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek