Avatar uživatele
_136

Proč má většina e-shopů drahé poštovné a balné a nemá pro kupující poštovné a balné zdarma při každém produktu?

Chtěl jsem si objednat tričko za 699 Kč, ale prodejce hlásí, že poštovné je zdarma až nad 2000 Kč. Jaký má to smysl dělat takový nekompromis pro kupující?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Kepler před 1091 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… no, protože pošta, ani jiní dopravci fakt, ale FAKT, nedělaj zadarmo … hlavu máme na myšlení, na aby nám nepršelo do krku !!!

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

No, přirozeně má pravdu McMerkurion, ono se to nedopraví zadarmo, někdo to musí udělat. A asi nebude chtít makat „za nic“, nemyslíš? Pokud prodejce nabízí dopravu zdarma (tedy že její cenu uhradí za tebe), tak jak píše Kepler – musí se mu to vrátit nějak jinak (musíš mu vytvořit takový zisk, aby to pro něj bylo i po odečtení nákladů za přepravu bylo zajímavé). A protože s velikostí marží se nedá moc vexlovat (aby byly konkurenceschopné), je zde určité minimum obratu, které je nutné splnit, abys na dopravu zdarma dosáhl, no.

Osobně mě DOST sejří kšefty, které nejsou schopny zařídit cenově ROZUMNOU dopravu. Extrémně fandím „Uložence“ – proč?

  1. Nemusíš čekat CELÝ DEN – ráno ti běžní dopravci zavolají, že dovezou „mezi 9–11h“, reálně dovalí až ve 14–15h – to aby sis vzal dovolenou nebo nwm jak to dělají ostatní, služba nanic! Uloženku si vyzvedneš v blízkém shopu (často večerce), až když se ti to hodí (skladují to několik dní – za tu dobu si na vyzvednutí zásilky vytvoříš „okénko“, pokud nejsi neschopný debil).
  2. Cena je přijatelná (za malou zásilku – 50Kč). Šlak by mě trefil, když si za položku do 100=500Kč připlatím až 200Kč jako dopravné, často to popírá výhodu e-shopů a je lepší koupit dráže v kamenném krámě (máš to hned a se stejnými náklady). Neschopnost e-shopu zařídit lacinou (výhodnou) dopravu už v základu ukazuje na jeho přístup k zákazníkovi – počítej s odrbávkami, pokud dojde ke komplikacím (reklamace aj.). Přirozeně v tom hraje roli i participace na „ceně z dopravy“ – pokud uzavřeš smlouvu s Geisem apod., můžeš z toho (z ceny dopravy) mít provize. Ale na to jim já víš ty co, víď! ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

To je běžný přístup e-shopů. Jednak se jim poštovné zdarma při menších nákupech nevyplatí, jednak se snaží pobídnout zákazníky k větším nákupům. Pokud nabízejí poštovné zdarma i při menších nákupech, tak je zboží předražené a poštovné je schované v ceně zboží. Už nevědí jak nás ojebat. Ale to tričko je parádní, jsem odkojen starými Jawami a hned bych si ho koupil i za tuto cenu.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

No tak asi by se Ti jako prodejci moc nelíbilo, pokud by si od Tebe 10 lidí koupilo notýsek za 10kč a tys musel platit dopravu kolem 50 za každou objednávku. Podle mně platit poštovné je standard. Poštovné zdarma je benefit. Zpravidla motivuje zákazníka k vyšším nákupům, nebo alespoň k přemýšlení a hromadném nákupu jednou za měsíc spíše než ke 4 nákupům během měsíce vždy jen s pár položkama. On i obchodník má nějakou práci s každým balíkem který musí expedovat, takže sdružování objednávek do jedné je i pro obchodníka (pokud pomineme poštovné) výhodné.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
marci1

Pokud by prodejce zasílal zboží zákazníkovi zdarma, jistě by zvýšil cenu výrobku. Možná z 699,– na 799,– Kč. Podívej se, jestli nemají dopravu „Zásilkovnou“, tam bývá nejnižší doprava, třeba i od 49,– Kč. 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Nový příspěvek