Avatar uživatele
Frogman

Proč jsou v USA silniční pruhy „carpool only“ pouze pro dvoj- a vícečlennou posádku?

V Americe je tolik věcí jiných a občas nějak nenacházím logiku, proč to tak mají, když u nás je to třeba lepší a tak.

Třeba teď naposledy absolutně nevidím žádný smysl v „carpool only“ pruhu. Většinou je ten pruh zvytečně volný a dal by se přitom využít stejně jako zbylé pruhy a nemusely být na silnicích takové zácpy.

Běžně se místo údaje „vzdálenosti“ udává „doba dojezdu“. Je docela vtipné slýchat, že někdo bydlí 15 minut odsud místo toho, aby řekl, že bydlí 20 km odsud. :D

Zajímavá 0 před 2231 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Dochy

Mně to dává smysl.
Pruh pro více obsazené auto: to mi dává větší smysl než v Praze pruhy pro autobusy (s těmi bych souhlasil) a pro taxíky (tady v tom nevidím smysl). Podporuje to „hromadnější“ dopravu – úspornější jak z pohledu tvorby kolon tak třeba z pohledu ochrany živ. prostředí. Tlačí se na toho kdo jede v autě sám aby změnil návyky.
Ad „nemusely by být takové zácpy“ je otázka proč ta zácpa vznikla. Pokud je to kvůli ucpané křižovatce v dálce před autem, pak povolení jízdy v dalším pruhu moc nepomůže. Jen auta budou stát ve 3 pruzích místo ve 2. A ty 3 pruhy se budou hýbat pomaleji než ty 2.

vzdálenost-dojezd – také to dává smysl. Pokud jde třeba o dopravu do práce… já to mám 15km vzdušnou čarou. Bydlím kousek od Prahy, pracuju v Praze, je to cca 50 minut veřejnou dopravou i autem. V mém rodišti a v běžném dopravním směru by to bylo cca 20 minut jak vlakem tak autem.
V mnoha případech je čas zajímavější údaj než přesná vzdálenost.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… je to logické, prostě jsou to extra pruhy pro „využité“ auto a doba dojezdu je taky pochopitelná (vzhledem k zácpám) >>> je důležitější vědět, za jak dlouho se kam dostanu, než jak je to daleko (cena benzinu u nich není tak důležitá) …

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Já nejsem řidič, takže pro mne je údaj o čase
důležitější než o počtu kilometrů.

Myslím si, že to má smysl i pro řidiče, protože v některých
lokalitách mohou 20 km ujet za kratší dobu, v jiných za delší.

Prihy pro více obsazená vozidla mi přijdou rozumné,
nerozumné mi naopak přijde, kolik lidí jezdí v autech sama.

K odpovědi Dochyho:
Já souhlasím s pruhy pro autobusy + taxi. Podle má smysl upřednostnit
MHD + dopravu, za kterou si cestující připlácejí, aby byli v cíli rychleji…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

Ivzez: ad Taxi. Podle mně si většina lidí neplatí taxi proto, aby byla v cíli rychleji, ale proto že nemůže nebo nechce řídit a přitom chce či musí jet automobilem. V naprosté většině případů je jízda TAXI spíše luxus než služba pro veřejnost. A vzhledem k dostupným informacím o pražské taxi službě bych zrovna pro TAXI rozhodně žádné výhody nevymýšlel.

před 2230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… v tomto souhlasim, proč privilegovat skupinu na úkor jiných, v tom taxi totiž kolikrát taky jede jen jeden pasažér (druhý je jen řidič) …

před 2230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Frogman

Logické to právě není, když tam mnohem víc aut nejezdí než jezdí. :)

před 2231 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Podle mne to logické je, stát se snaží podporovat
větší obsazenost aut. Nelogické na tom podle mne
je chování řidičů, kteří dál jezdí sami…

před 2230 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek