Avatar uživatele
CTTON

Proč je tak málo leteckých nehod?

U aut občas někomu šibne a najede do lidí (nejméně 100× tydně) , to se v letadle nedá nějak cíleně provést aby pilot úmyslně letadlo havaroval? že není žádný takový záznam?

Zajímavá 0 před 1323 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Justin1

Před 5 lety úmyslně havaroval Andreas Lubitz.

https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Let_German­wings_9525

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dubraro

U malého letadla se to dá provést úplně stejně jako v autě. U velkého, dopravního nebo vojenského to není tak jednoduché, je tam autopilot a další bezpečnostní a varovná zařízení a hlavně druhý pilot. Autopilot je třeba vypnout, druhého pilota odstranit, varování ignorovat a pak to jde. O Andreasi Lubitzovi píše již Justin1. Do podobné kategorie lze zařadit i havárii polského vládního letadla před deseti lety, kdy k ignorování bezpečnostních opatření a riskantnímu přistání údajně nutil piloty jejich nadřízený.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Mc Merkurion

… protože tam nemaj škarpy a nepřehledný zatáčky …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Fm2.0

Tobě se zdá málo leteckých nehod.
Co se týká pilotů, tak je poněkud těžší sehnat pilotní licenci než si opatřit řidičák na auto. Je to náročná a dlouhá cesta. Nedávají to každému blbci a taky to ani blbec nesloží. A ti, co už si dají tu námahu se složením zkoušek, to celé asi nedělají proto, aby s tím úmyslně havarovali. Samozřejmě i se to může vyskytnout jako v případě Andrea Lublitze, jak uvádí Justin1, ale není to časté.
Ve velkých letadlech jsou piloti dva, oba by měli být psychicky v pohodě.
Neslyšel jsi o kamikaze? Nebo o dvojčatech v USA?

100× týdně, jo? Sotva párkrát do roka – na celém světě.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek