Avatar uživatele
Bronzový

Proč filmy působí i při 24 FPS (snímcích za vteřinu) plynule, ale při hraní PC her je 24 FPS nedostatečných?

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Registrovaný

Ahoj dust8, Jde o to, že někdy vám může vyšší kvalita pěkně zkazit zážitek. Například video s nižším rozlišením může skrýt mnoho rušivých až nepříjemných prvků a zkazit tak výsledný dojem. Vyšší snímkovací frekvence nejen, že odhalí některé nedokonalosti, které nám dříve zůstávaly skryté, ale taky způsobí, že pohyb ve filmu vypadá jinak a mozek na to není připravený a může se dostavit nevolnost (zvlášť pokud sledujeme velké plátno). Mozek něco vidí, vypadá to hodně reálně, ale ostatní senzory říkají, že to není pravda (může jít o lehčí formu kinetózy). Některé malé děti toto zažívají i při delším sledování televize. Je to hodně o zvyku. Hry mají oproti filmu výhodu v tom, že hráč ovládá to, co se před ním děje, čímž se odbourává část problému a vyšší snímkovací naopak přispívá k lepší odezvě hry snižováním prodlevy ovladání.

Zdroj: https://blogistak.wordpress.co m/2014/10/28/30-fps-musi-staci t-kazdemu/

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

1. Při hře používáš obraz aktivně, potřebuješ reagovat i na detaily.
2. U klasického filmu je v promítačce ještě vložena clonka, která zajistí aby každý snímek bliknul několikrát (2x či 3x). Tím je blikání pravidelnější a ne tak rušivé. U moderních monitorů se Tě tohle zpravidla netýká
3. Moderní přehrávače mají fitr který ty snímky časově dopočítává... (a protože je těžké vybavit filtr pracující na běžném pc v reálném čase slušnou inteligencí, z velké části utvoří jen prolínaný přechod mezi sousedními snímky - víceméně jen rozmázne obraz v časové ose)


Avatar uživatele
Zlatý

Jednoduše proto, že u filmu je FPS neměnné a stejné po celou dobu přehrávání filmu, zatímco u hry se v závislosti na složitosti prostorové scenérie velmi dramaticky mění a kolísá ... proto jsou doporučeny mnohem vyšší hodnoty aby v tom byla výrazná rezerva pro složitější scény kdy by fps klidně mohlo spadnout ze 60 na 10 (kolísat to může i mnohem víc), jde tedy o to mít pro tyto propady připravenu značnou rezervu.

Jinak si nemyslím že u filmu 24 FPS každému stačí, myslím že rozdíl mezi 24FPS filmem a 60FPS musí poznat každý a je to rozhodně velmi znát u rychle se pohybujících akčních scén. I proto je 60FPS u her tak důležitých protože tam bývá dynamiky a zbrklé akce jako v akčním filmu.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Věda

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Věda

Zlatý annas 4068
Zlatý Kepler 1749
Zlatý Drap 1646
Zlatý quentos 1556
Zlatý mosoj 1506
Zlatý led 913
Zlatý marci1 889
Zlatý Lamalam 717
Zlatý gecco 709
Zlatý hanulka11 626

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.