Avatar uživatele
dust8

Proč filmy působí i při 24 FPS (snímcích za vteřinu) plynule, ale při hraní PC her je 24 FPS nedostatečných?

Upravil/a: dust8

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 1716 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Ahoj dust8, Jde o to, že někdy vám může vyšší kvalita pěkně zkazit zážitek. Například video s nižším rozlišením může skrýt mnoho rušivých až nepříjemných prvků a zkazit tak výsledný dojem. Vyšší snímkovací frekvence nejen, že odhalí některé nedokonalosti, které nám dříve zůstávaly skryté, ale taky způsobí, že pohyb ve filmu vypadá jinak a mozek na to není připravený a může se dostavit nevolnost (zvlášť pokud sledujeme velké plátno). Mozek něco vidí, vypadá to hodně reálně, ale ostatní senzory říkají, že to není pravda (může jít o lehčí formu kinetózy). Některé malé děti toto zažívají i při delším sledování televize. Je to hodně o zvyku. Hry mají oproti filmu výhodu v tom, že hráč ovládá to, co se před ním děje, čímž se odbourává část problému a vyšší snímkovací naopak přispívá k lepší odezvě hry snižováním prodlevy ovladání.

Zdroj: https://blogis­tak.wordpress­.com/2014/10/28/30-fps-musi-stacit-kazdemu/

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Dochy

  1. Při hře používáš obraz aktivně, potřebuješ reagovat i na detaily.
  2. U klasického filmu je v promítačce ještě vložena clonka, která zajistí aby každý snímek bliknul několikrát (2× či 3×). Tím je blikání pravidelnější a ne tak rušivé. U moderních monitorů se Tě tohle zpravidla netýká
  3. Moderní přehrávače mají fitr který ty snímky časově dopočítává… (a protože je těžké vybavit filtr pracující na běžném pc v reálném čase slušnou inteligencí, z velké části utvoří jen prolínaný přechod mezi sousedními snímky – víceméně jen rozmázne obraz v časové ose)

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Jednoduše proto, že u filmu je FPS neměnné a stejné po celou dobu přehrávání filmu, zatímco u hry se v závislosti na složitosti prostorové scenérie velmi dramaticky mění a kolísá … proto jsou doporučeny mnohem vyšší hodnoty aby v tom byla výrazná rezerva pro složitější scény kdy by fps klidně mohlo spadnout ze 60 na 10 (kolísat to může i mnohem víc), jde tedy o to mít pro tyto propady připravenu značnou rezervu.

Jinak si nemyslím že u filmu 24 FPS každému stačí, myslím že rozdíl mezi 24FPS filmem a 60FPS musí poznat každý a je to rozhodně velmi znát u rychle se pohybujících akčních scén. I proto je 60FPS u her tak důležitých protože tam bývá dynamiky a zbrklé akce jako v akčním filmu.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek