Avatar uživatele
Lgee

Jak řešit vyhrožování a vydírání kvůli „nahým“ fotkám na internetu? Více v popisu.

1. Upozornění

Voláním o pomoc nebo prosbou o radu lepší odpovědi nezískáte. Zkuste to jinak a položte otázku obsahující konkrétní informace.

2. Problematika vydírání – není otázka

Pokud někdo někomu vyhrožuje na internetu ze ma jeho nahé fotky a pokud mu neposle dejme tomu 6000 Kč tak je to TC vyhrožování + krádež ? Nebo jen vyhrožování? To asi těžko když zcizi peníze ale pokud mu nelze a ty fotky ma tak podvod to být asi nemůže ne? Protože přecijen on ty peníze pošle dobrovolně, omlouvam se nejsem právník sem laik ale jen tak me to napadlo.

Upravil/a: annas

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? OnionMeny před 1737 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Frontinus

Základním pramenem trestního práva je trestní zákoník (viz odkaz).

Obecně pokud jeden čin nebo série činů (nemusí nutně souviset věcně) splňuje známky několika trestných činů, pachatel se sice může odsoudit za všechny, ale dostane úhrnný trest (§ 43 odst. 1), tedy ze všech trestných činů se vybírá sazba podle toho nejpřísněji trestaného, za jistých okolností může navýšena. Takže jako laika by tě z toho hlava bolet nemusela, když provedeš nějakou hloupost, která bude spočívat hned v několika trestných činech, odsouzen budeš, pokud to nebude něco skutečně ve velkém stylu, podle toho nejpřísněji postihovaného.

Přesto tvoje otázka vůbec není špatná, protože problematika souběhu trestných činů není obecně známá. Jen si dovolím malé upřesnění. Skutková podstata krádeže (§ 205) je zhruba zmocnění se cizí věci bez působení na poškozeného. Pokud pachatel působí na poškozeného, je to loupež (§ 173). No a při srovnání skutkové podstaty loupeže podle § 173 je vlastně speciální případ vydírání (§ 175). To, že je loupež speciální případ vydírání, není náhoda. V tomto případě jde o tzv. nepravý souběh, pokud nějaký čin nese současně znaky trestného činu obecnějšího a trestného činu speciálního, je naplněna pouze skutková podstata speciálního trestného činu. Speciální trestný čin přitom může být trestán přísněji (pokud je považován za více nebezpečný), nebo naopak mírněji (pokud je považován za méně nebezpečný, hovoří se o privilegované skutkové podstatě). Dokonce poměr loupeže a vydírání je zmiňován v učebnicích trestního práva jako typický příklad principu speciality a subsidiarity.

Edit: Nakonec mi vypadla dost podstatná drobnost: Ke skutkové podstatě loupeže jako speciálního případu vydírání je třeba, aby byla hrozba bezprostřední. Proto by tebou popsaný příklad řešil soud jako vydírání, možná (podle toho, zda skutečně pachatel má takové fotky a jak k nim přišel) ve skutečném souběhu s dalším trestným činem.

Zdroj: https://www.za­konyprolidi.cz/cs/2009-40

Upravil/a: Frontinus

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

Pokud fotky neposkytl, nemá se čeho bát. Pokud poskytl, tak je blb.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
klumprt

Mně se zdá, že to ani trestný čin být nemusí. Nejblíže to má k vydírání, ovšem zveřejnění nahých fotek by muselo představovat těžkou újmu. A to se mi nezdá. Kdyby třeba mně někdo vyhrožoval, že zveřejní moje nahé fotky, spíše by mne to pobavilo. Na druhé straně nějaká nezletilá slečna by to mohla brát jinak.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Alesh

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1737 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek