Avatar uživatele
peterd108

Mohu si jako student přivydělávat přeprodejem zboží z Německa v ČR?

Dobrý den,
Již několikrát jsem si zkusil koupit iphone v německém online bazaru, který mě vyšel o několik tisíc méně než zde v ČR. Pak jsem jeden z těchto telefonů prodal na Bazoši o 1500 Kč dráž. Napadlo mě, že bych si takto jako student mohl přivydělávat a pár jich do měsíce takto přeprodat. Chtěl bych se zeptat, jestli je mohu prodávat na bazoši pravidelně. Potřebuji živnostenské oprávnění? Opakuji, jsem student a nemám s podnikáním zkušenosti a nerad bych se dostal do problémů, ale přišlo by mi to jako fajn přivýdělek.

Zajímavá 0 před 1014 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Lgee

Pokud jde o příležitostný příjem do 30000 Kč ročně, tak to je z hlediska práva možné. Není však jasné co je ještě „příležitostný“ příjem a co už nikoliv. Pokud prodáte jeden mobil za 20–30 dní mělo by jít o příležitostný prodej, do častky jak již bylo uvedeno, dle evropské směrnice 30000 Kč je to legálně možné.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Syd

Jestliže si tím chceš pravidelně přivydělávat a nebyla to jen jednorázová akce, tak neplatí limit 30 000, ale mělo by se jednat o živnost. Jen bys jako student nemusel platit pojištění, když bys to měl jako vedlejší činnost a vydělal jen pár tisíc, nicméně přehledu pro pojišťovny a přiznání se jako osvč nevyhneš i kdybys nic nevydělal.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Nový příspěvek