Avatar uživatele
1mimi2

Pravo a zakony

ahoj.potrebovala bych poradit.udelala jsem hloupost.9.2.010 jsem se zaregistrovala na web contents.r.k.a kdyz jsem zjistila ze je to placena stranka ani jsem ji neaktivovala.ted po me zadaji zaplatit 60eur dopredu na na cely rok,jinak ze budou penize vymahat soudne.maji na to pravo?dekuji za odpoved.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5150 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
standa

Vůbec neznám smluvní podmínky tohoto webu, ale nejspíš jste při registraci odlikla i obchodní podmínky, které jste zaručeně nečetla…a zde je nejspíš uvedeno, že registrací souhlasíte s uvedenou platbou.

Na druhou stranu z každé takto uzavřené smlouvy se musí dát odstoupit během prvních 14 dní. Je to obvyklá praxe platná v civilizované Evropě.

Doporučuji si řádně prostudovat ty obchodní podmínky a pak jim napsat Odstoupení od smlouvy a samozřejmě NIC neplatit.
Doplňuji:
Miroslav má pravdu, nevšimnul jem si data registrace…, což znamená, že odstoupení ve 14ti denní lhůtě už není možné (§ 53/7 občanského zákoníku).

ALE napadla mě jiná věc, na kterou někteří dodavatelé (kteří uzavírají spotřebitelské smlouvy tzv. ´na dálku´) zapomínají, a tou je obsah druhé věty zmiňovaného odstavce 7 paragrafu 53, která zní:

„V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6, ČINÍ TATO LHŮTA PRO ODSTOUPENÍ 3 MĚSÍCE od převzetí plnění. “

No a finta je v tom, že dodavatelé často zapomínají spotřebitele informovat o věcech, které jsou upraveny níže v odstavci 6/b zmiňovaného paragrafu 53


§ 53/6
Po uzavření smlouvy při použití prostředků komunikace na dálku, nejpozději však PŘED PLNĚNÍM musí být spotřebiteli písmeně poskytnuty tyto informace:

  1. obchodní jméno a identifikační číslo dodavatele, sídlo právnické osoby a bydliště v případě fyzické osoby,
  2. INFORMACE O PODMÍNKÁCH A POSTUPECH PRO UPLATNĚNÍ PRÁVA ODSTOUPIT od smlouvy,
  3. informace o službách po prodeji a o zárukách,
  4. podmínky pro zrušení smlouvy, pokud není určena doba platnosti nebo platnost je delší než 1 rok.

Takže ještě jednou prostudujte CO vám vlastně dodavatel poskytnul za informace a pokud jedná z výše uvedených informací bude chybět, tak můžete uplatnit odstoupení až do 9.5.2010. A pozor o toto odstoupení pak nežádáte, ale pouze je OZNAMUJETE.

Zdroj: http://busines­s.center.cz/bu­siness/pravo/za­kony/obcanzak/cas­t1.aspx

Upravil/a: standa

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Miroslavst

Standa má pravdu, ale na jednu věc trošku pozapomněl. Pokud jsi se registrovala9­.2.2010 jak píšeš, tato lhůta (14 dní) již uplynula. Bude tedy záležet čistě na provozovateli webu, zda tvé žádosti vyhoví.
Myslím, že pokud jsi neaktivovala, nic se neděje, protože určitě aktivace probíhá buď přes dopis nebo mejl.
Oponoval bych tím, že jsi to nebyla ty, kdo se registroval.
Já bych mohl také uvést tvé jméno a další údaje pokud bych je znal a registrovat tě všude. Proto je ta aktivace.
Napsal bych jim tedy, že tě někdo nevědomky zaregistroval a ty s tím nesouhlasíš a tudíž ani proto jsi nic neaktivovala a že tedy nic platit nebudeš.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek