Avatar uživatele
Nik92

Práva pacientů – referát

Studuji VOŠ Zdravotnickou obor Všeobecná sestra, mám za úkol zpracovat 3.právo pacienta což je Pacient má právo získat od svého lékaře údaje potřebné k tomu, aby mohl před zahájením každého dalšího nového diagnostického či terapeutického postupu zasvěceně rozhodnout, zda s ním souhlasí. Vyjma případů akutního ohrožení má být náležitě informován o případných rizicích, která jsou s uvedeným postupem spojena. Pokud existuje i více alternativních postupů nebo pokud pacient vyžaduje informace o léčebných alternativách, má na seznámení s nimi právo. Má rovněž právo znát jména osob, které se na nich účastní......Nevím, ale jak ho mám zpracovat, když vše zřejmé po přečtení. Říkali nám, že se máme také zaměřit na (ne)dodržování tohoto práva, není tu prosím někdo kdo něco takového již zpracovával a poradil by mi jak na to?

Zajímavá 0 před 3829 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
zzzzz

Já bych to sepsala všeobecně a sem tam uvedla konkrétní případ. Např. rentgen nebo CT, pacient má právo vědět, že toto záření ve větší míře škodí, a podepisuje souhlas s úkonem. Často mu nic nevysvětlí, jen těsně před výkonem mu strčí narychlo podepsat papír, je to psáno malým písmem a zvláště senioři nic nečtou, protože na to nevidí a jen to podepíšou. Dělá se to tak bohužel snad všude. Kdysi jsem pracovala na gastru a bylo mi divné, že každého posílají na rentgen plic, co to má společného s gastrem? Pak jsem zjistila, že je v nemocnici hodně drahý nový rentgen a musí si na sebe vydělat. Nikdy žádný pacient neměl odvahu ten rentgen plic odmítnout. Sice se tomu spousta lidí divila, a když se na to sestry ptali, tak jim řekla, že na to musí každý, ale neřekla proč.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
anonym

zzzzz, senioři čtou, aspoň já a určitě nejsem výjimka.

před 3829 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek