Avatar uživatele
Myšourek

Pracuji na HPP jsem student v prezenční formě. Mám nárok na vrácení daně?

ze mzdy mi strhávají soc.+zdr., to má za mě ale platit stát, v březnu mi žádné daně vráceny nebyly, já si ale myslím, že by měly..jaká je potom skutečnost?
Doplňuji:
ten „růžový“ papír sem někdy v prosinci (nebo lednu?) vyplňovala jako každý v podniku. A tak snad by na mzdovém oddělení o tom, že jsem student a tudíž, že by se mi mělo něco vracet, měli vědět? kort když jim nosím potvrzení o studiu..jestli mi rozumíte

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? misa-radilka před 4613 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
misa-radilka

Pokud sis o ně nepožádala, tak Ti ani vráceny být nemohly… Známá taky dělala na HPP ale studentka byla myslím dálková a vracely jí nějaké daně. Zkus se optat na ossz.
Ano, vím který papír myslíš. Pracovala jsem v bance a tam se taky o tohle mzdová účetní nestarala. Ale jistě bude něco vědět. Tak se zeptej jí. 😉

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Jambalaya

Myšourku, v první řadě se podívej na výplatní pásky, zda ti vůbec nějakou zálohu na daň strhávají, předpokládám, že ne, neboť tvůj příjem nejspíš nebude tak závratný, pracuješ-li při studiu.
V případě, že ti žádnou daň nestrhávají, nemůžou ti ani žádnou vrátit!!!

Tvá domněnka ohledně soc a zdrav je rovněž mylná, kdybys zapátrala zde v historii, určitě bys k tomuto tématu něco našla. Jako student máš povinnost hradit soc. a zdrav. ze svého příjmu. Příspěvek státu na zdrav pojištění je uhrazen zdravotní pojišťovně pouze v případě, že výpočet výše částky z tvé mzdy nedosahuje stanovené minimum.
Jinak řečeno, nebudeš-li mít žádný příjem, hradí ZP celé stát. Budeš-li mít malý příjem, hradíš část ty a část stát. Budeš-li mít vyšší příjem, hradíš celé ZP sama.

Sociálku nedoplácí nikdo a hradíš ji pouze ty, sociálka nemá určené minimum pro studenty.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.