Avatar uživatele
Atter01

Práce a technický obor, udělal jsem dobře ?

Dobrý večer, chtěl bych zde najít odpověď na moji otázku. Skoro rok jsem na ÚP, žiju u rodičů a přivydělávám si brigádami (poslední měsíc rovnýmim zbožím v Kauflandu). Moje vzdělání…studoval jsem (a dostudoval magistra) Kybernetiky na FEL ČVUT, chodil jsem na jazykový gympl – Angličtina a Němčina pokročily a Španělština začátečník (trochu jsem ji flákal).
Ale i tak nemohu najít práci v oboru, prý mám příliš vysokou kvalifikaci…
Vypadá to tak ze pojedu během léta na půl roku někam do ciziny (možná Německo/Británie) zkusit žít. Moji rodině (hlavně tátovi) nejspíš začínám lézt na nervy. Vyčítají mi ze prý jsem studoval techniku ale i tak jsem neschopný najít praci. Bojím se, když se sem vrátím jestli se to zlepší nebo ne.
Praxi jsem si dělal během prázdnin na vysoké (většinou PHP, Java nebo administrativa), napadlo mne zatajit titul a jit delat na místo pro středoškoláky.
Budu rád za jakoukoliv radu.

Zajímavá 0 před 636 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Filip84

To je úplná klasika.

Ty tu vypíšeš 560 titulů, diplomů, státnic, a bůhví čeho. Ty chce jít dělat tajemníka vlády? Nebo chceš jít dělat referenta na územní samosprávný celek? Tam takové věci uplatníš, tam je jedno, jestli něco umíš, protože kdybys něco uměl, tak tam za ten tabulkový plat nepůjdeš, že. Tam jde o to, abys na to měl papír, stejně budeš jenom vyvíjet činnost pro vyvíjení činnosti.

Napiš, co umíš, ať Ti může někdo poradit. Že má někdo papír vůbec neznamená, že něco umí. Děláš v Kauflandu: fajn, tak jdi dělat do Kauflandu, uživit Tě to uživí, furt lepší než rok po brigádách.

Proč bys měl furt někde něco zatajovat? Je to práce „základní + praktická“? Tak na co jim budeš říkat, že máš výuční list? Nebo doktorát ze sociologie? Je to nezajímá, je zajímá, co umíš. Uveď v životopisu, motivačním dopisu, nebo čím se tam hlásíš to, co považuješ za relevantní k dané professi, a hlavně to, co chtějí.