Avatar uživatele
Atter01

Práce a technický obor, udělal jsem dobře ?

Dobrý večer, chtěl bych zde najít odpověď na moji otázku. Skoro rok jsem na ÚP, žiju u rodičů a přivydělávám si brigádami (poslední měsíc rovnýmim zbožím v Kauflandu). Moje vzdělání…studoval jsem (a dostudoval magistra) Kybernetiky na FEL ČVUT, chodil jsem na jazykový gympl – Angličtina a Němčina pokročily a Španělština začátečník (trochu jsem ji flákal).
Ale i tak nemohu najít práci v oboru, prý mám příliš vysokou kvalifikaci…
Vypadá to tak ze pojedu během léta na půl roku někam do ciziny (možná Německo/Británie) zkusit žít. Moji rodině (hlavně tátovi) nejspíš začínám lézt na nervy. Vyčítají mi ze prý jsem studoval techniku ale i tak jsem neschopný najít praci. Bojím se, když se sem vrátím jestli se to zlepší nebo ne.
Praxi jsem si dělal během prázdnin na vysoké (většinou PHP, Java nebo administrativa), napadlo mne zatajit titul a jit delat na místo pro středoškoláky.
Budu rád za jakoukoliv radu.

Zajímavá 0 před 636 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Filip84

To je úplná klasika.

Ty tu vypíšeš 560 titulů, diplomů, státnic, a bůhví čeho. Ty chce jít dělat tajemníka vlády? Nebo chceš jít dělat referenta na územní samosprávný celek? Tam takové věci uplatníš, tam je jedno, jestli něco umíš, protože kdybys něco uměl, tak tam za ten tabulkový plat nepůjdeš, že. Tam jde o to, abys na to měl papír, stejně budeš jenom vyvíjet činnost pro vyvíjení činnosti.

Napiš, co umíš, ať Ti může někdo poradit. Že má někdo papír vůbec neznamená, že něco umí. Děláš v Kauflandu: fajn, tak jdi dělat do Kauflandu, uživit Tě to uživí, furt lepší než rok po brigádách.

Proč bys měl furt někde něco zatajovat? Je to práce „základní + praktická“? Tak na co jim budeš říkat, že máš výuční list? Nebo doktorát ze sociologie? Je to nezajímá, je zajímá, co umíš. Uveď v životopisu, motivačním dopisu, nebo čím se tam hlásíš to, co považuješ za relevantní k dané professi, a hlavně to, co chtějí.

To, jestli v daném oboru je či není po pracovnících poptávka, to jsi si měl zjistit poněkud dříve. Pokud je, a jediný „problém“ je, že stačí maturita, a Ty máš vysokou školu, tak problém není. Je jen v Tvé hlavě. Oni nemusí vědět, že máš diplom, jo? Pracoval jsi v Kauflandu, před tím, hotovo. Důležité je, jak to vypadá, ne jaká je realita. Tak to prostě je. A nebo jdi s kůží na trh, normálně na rovinu řekni, že máš sice diplom, ale prostě nemůžeš rok s tím diplomem sehnat práci, fotr ti doma dělá vlny, v Kauflandu se ti hárovat nechce, tak raději vezmeš práci jenom na maturitu. Dobře, když na té druhé straně bude Trottel, no tak bude, nebude první, ani poslední, ve Tvém životě, tak se mu omluvíš, že jsi ho připravil o čas, a půjdeš zkusit jinde. To je snad normální, ne?

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Ametyst

Upřímně- Česko potřebuje montéry do montoven, a ne vzdělané a kvalifikované lidi. Proto se byznys tak tetelí blahem nad levnou pracovní silou z Ukrajiny. Rodiče by ti neměli nic vyčítat, přece každý vidí, kdo tu kazí pracovní trh, a jak zaměstnavatelé nechtějí Čechům doma pořádně zaplatit. Neváhej a vyjeď z republiky, ničeho se neboj. Jiné řešení nevidím.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
dubraro

Připadá mi hodně zvláštní nesehnat práci s takovouto kvalifikací. Odborníků na kybernetiku je nedostatek v soukromém i státním sektoru.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Ametyst

Abys ukázal, co umíš, musíš vypadnout z republiky. To je taky klasika. Tady to nemá řešení.

Avatar uživatele
Atter01

Ano je to normální, je mi ale líto ze když umím programovat (praxe s DevOps, Javou atd) tak nemohu tam jít pracovat – buď příliš velká kvalifikaci nebo málo praxe. Vypadá to tak že zítra jdu na pohovor na administrativní podporu v jedné nejmenované bance (požadavky: maturita, spolehlivost a odolnost) no zkusím to i když je to spíše pro holky z obchodky.
Rad bych si našetřil abych mohl vycestovat ven z ČR aspoň na nějakou zkušenost.

Avatar uživatele
Filip84

No, konečně: co umím! 🙂 Tomu rozumím.

Však to nevadí, že je to pro „holky z obchodky“. Vždycky máš, v obdobné situaci, na výběr dvě možnosti: buďto ten titul přiznáš a okecáš to, nebo ho zatajíš. Jeden spolužák měl problém sehnat práci, protože má magistra ze zemědělství, tak prostě uvedl že má maturitu. „Kreativně“ jsme upravili životopis (on byl zbytečně podrobný), „doplnili“ jsme pracovní posice, aby to odpovídalo kvalifikaci, zhruba, ale nešlo to ověřit, a – světě div se – práci sehnal. Jo, že tam pak nevydržel, to je jiná věc, za to ale postup nemohl.

U něho je to o tom, že je vychovaný, takže když mu dáš přímou otázku, on Ti přímo odpoví, a co hůř: pravdu, nic než pravdu a CELOU pravdu, což je fakt problém. No, tak se to udělalo takto, no.

Nový příspěvek