Avatar uživatele
Aukkimi

Poradíte, jak vyřešit daný problém?

Dobrý den,
už delší dobu jsem to držela v sobě, ale od dnešního večera jsem se rozhodla napsat na toto fórum.
Napíšu to co nejstručněji.
Moji rodiče se rozvedli když mi byl asi jeden rok. Můj otec měl už dávno předemnou své vlastní, starší děti a měl ženu, ale nejspíš se o tom zapomněl mé matce zmínit, když si udělali děcko, to jest já.
V mém jednom roce nás opustil a přestal se o nás, podle toho co jsem slyšela, jakkoliv starat nebo zajímat, čili mě matka „měla na krku“, jak mi ona sama řekla.
Strašně mě štve že si hraje na chudinku, říká jak vše musí sama financovat, na všechno je sama a do toho má ještě děcko a psa. Říká mi že ji nemá kdo podržet, přitom má už asi devět měsíců svého přítele a skoro každý druhý den za ním jezdíme a přespáváme u něho. Já chápu, že „samoživitelky“ to nemají jednoduché, rozhodně netvrdím že mají, ale na druhou stranu ona nemá až tak špatnou práci, pracuje jako moderátorka v Českém rozhlasu což je, jak mi řekla, „prestižní práce na kterou je potřeba vysoká škola s maturitou“, ale přitom si stěžuje že je její plat nízký a že tento měsíc budeme muset omezit vodu a elektřinu. Ano, tyto věci mě mrzí. Ale je tu ještě jedna naprosto nesrovnatelná věc. A to je… jídlo.
Když jsem byla menší, měla jsem asi „menší spotřebu“ s jídlem nebo nevím, že mě nemusela krmit tak často. Ale postupem času, od asi dvanácti let, jsem začínala mít hlad i po obědě po škole když jsem přišla domů. Občas k nám v tu dobu jezdila babička, její matka, a ta mi řekla že jsem v takzvané pubertě a že začínám mít hlad a chuť k jídlu víc než jsem normálně mívala. Prý je to normální, ale musím teď jídelní řád dodržovat poněvadž je mé tělo ve vývoji. Ona vždy přijela a uvařila spoustu jídel. Na večeři mi dělala míchaná vajíčka, obložené chleby s paštikami, po škole mi upekla buchty…
Už k nám nejezdí. Před několika měsíci podlehla silným maniodepresím a naposledy, když u nás byla, mi řekla že jsem ku*va. Nikoho z rodiny kdo by mi pomohl nemám. Se svým otcem se vidím jednou za dva měsíce a o mé situaci ví, ale matka pro něj očividně ztratila význam a tak i když vidí že ve 14 letech vážím 37 kilogramů, nic na to neříká.
Když o tom přemýšlím, naposledy jsem se pořádně najedla před asi dvěmi týdny, když jsem o víkendu přespávala u kamaráda. Jeho táta nám vařil jídla jako grilované steaky, zeleninové saláty, roast beefy a podobně. Když jsem si tehdy oběd pochvalovala jako nikdy nic předtím, ten kamarád se strašně divil a řekl mi že něco takového jí každý den, a že to patří k průměrným jídlům jeho stravy. Spadla mi čelist. Ale abych to zkrátila. Dnes večer mi kručelo v břichu víc než obvykle. Když byly takové stavy, tak jsem si prostě hned lehla a snažila se usnout, ale dneska to nešlo. Šla jsem za matkou, podotýkám že bylo deset hodin, a řekla jí že mám hlad, kdy bude večeře. Ale ona vzala těstoviny, uvařila je a dala na ně pár lžic čokolády. Potom mi ten talíř podstrčila, jakože to je moje večeře. Nevím jestli jsem měla opravdu taky hlad, ale řekla jsem jí že to podle mého názoru není večeře, jestli mi prostě nemohla udělat míchaná vajíčka s chlebem a zeleninou. Řekla jsem jí že celý den mám hlad. Že bych chtěla jíst taky pětkrát denně jak jedí moji spolužáci. Jednou když jsem byla nemocná tak na celý den odjela a nic jsem nejedla. Jednou když jsem neměla snídani jsem nakrátko omdlela v tramvaji. Ale ona mi řekla že ji nebaví pro mě vařit. Že ji to prostě nebaví. Že jsem do devíti let nechtěla jíst to co mi uvařila, takže ji to přestalo bavit. Řekla jsem jí že si v tom případě neměla pořizovat dítě, ale ona odešla a práskla dveřmi. Momentálně sedím na posteli a tisknu si břicho. Kapesné mi nedává, pouze příležitostně, a já si vždy koupím jídlo. Potom mi ještě nadá že jsem to utratila. Přemýšlela jsem i o možnosti že bych se naučila vařit, ale není nikdo kdo by mě to naučil a nemám peníze na ingredience. Děkuji vám za Vaši trpělivost při čtení a prosila bych vás aby jste mi prosím napsali co mám dělat. Nepíšu sem pro to, aby jste mě litovali nebo něco podobného, chci znát jen vaše názory protože nechci kvůli tomu že nemám pravidelný režim jídla nějak onemocnět nebo utrpět újmu na zdraví. Děkuji.

Zajímavá 0 před 2535 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
yuko

Tohle vsechno rekni nebo napis tady. Nemas to lehke, Tvoje mamka se o Tebe vubec nestara, jak by maminka mela. Je to smutne. Obrat se na odborniky. To nejde, abys hladovela.

Zdroj: http://www.lin­kabezpeci.cz/sluz­by/zavolej-nam/

Upravil/a: yuko

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ivzez

Co tomu říká tvůj otec?

Můžeš si o své situaci promluvit s někým, ke komu máš důvěru?
S někým z příbuzných, s třídní (nebo jinou) učitelkou, se školním
psychologem apod.? Ti by ti mohli pomoci, mohli by s tvou matkou promluvit.

Nebo se můžeš obrátit na „odbor sociálně právní ochrany dítěte“ (OSPOD)
na úřadě v místě bydliště. Tady bys ale musela počítat s tím, že ti matka bude
vyčítat, že´s ji udala.

Lepší by bylo, kdyby s ní promluvil někdo z příbuzných nebo ze školy.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Lamalam

https://www.zachran­ny-kruh.cz/pro-verejnost/pomoc-v-krizi/linky-pomoci/pro-deti/detske-krizove-centrum.html

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dubraro

To je těžká situace. Co na to tvůj otec? To, že „se nestará“ asi neznamená, že by na tebe neplatil výživné – to už by byl dávno odsouzený a zavřený. Pokud platí, tak to výživné je určené na tvoje potřeby, ne matčiny. Určitě nebude tak malé, aby z něj nebylo na jídlo. Ví, že ti matka nedává dost najíst? Řekla jsimu to? On nemusí poznat, že jsi hubená z hladu a ne kvůli hloupému holčičímu „udržování štíhlé linie“.
Jistě se můžeš obrátit na nějaké organizace nebo sociálku, ale taky by se ti mohlo stát, že by ses dostala do děcáku.
Jinak platí (mělo by) pravidlo, že kdo souloží, ten platí. Pokud má tvoje maminka intimního přítele, tak ten by jí měl dávat docela podstatnou podporu.
Ty, podle svého věku, asi budeš brzy končit základní školu. Bude možná dobré, aby ses poohlédla po nějakém učení nebo studiu s bydlením na internátě.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pella

Určitě zavolej nějaké odborníky, klidně i na sociální péči protože ve 14 letech nemůžeš přeci vážit 37 kg, vždyť i příběhy co jsem četla o anorexií tak tam píší jak byli na tom špatně a ze zhubli na 40kg a ty máš ještě méně takhle by jsi to nemohla mít nekonečně zavolej někam na nějakou růžovou linku, nebo na sociální péči.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nyjono

Kamarád má doma k jídlu každý den grilované steaky a roast beefy? A je to průměrné jídlo?
Tak to asi nebude průměrná rodina.
A ty si ve 14 neumíš umíchat 2 vajíčka a vzít si k nim nějakou zeleninu?
Nepíšeš, že byste doma neměly suroviny nebo prázdnou ledničku.
Uvařit těstoviny taky není náročné, to bys jistě zvládla taky.
Jednoduchých receptů na netu najdeš dost.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
yuko

Tak mě ještě napadá otázka, zda vůbec máte doma něco k jídlu, protože ve 14 si jistě můžeš leccos připravit sama, vajíčka teprve. Co jí mamka? Taky nic? A nebo se jí jen nechce vařit. Zkus si s ní ještě promluvit, pokud Tě vůbec bude mít zájem poslouchat. Kdo nakupuje jídlo? Jen ona, společně nebo Ty občas sama. A kdyby sis vařila sama, to by uvítala? A co Tvá dětská lékařka, třídní učitelka, ty si ničeho nevšimly? Pes jídlo dostává? Je mi Tě líto, že máš mamku, pro kterou jsi přitěží nejen finanční.

před 2534 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

nyjono: V mnohém máš pravdu, ale spousta lidí, kteří nikdy u nějaké činnosti nebyli se bojí to zkusit. U vaření to tak také funguje. Chtělo by to alespoň pár základních věcí zkusit s nějakou kamarádkou když už ne s někým z rodiny. A podle toho co tu Aukkimi píše je vážně dost možné že v bytě nejsou ani ty suroviny ☹

před 2535 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
nyjono

Není to tak dlouho, co měla s otcem vztahy lepší. A teď se skoro nevídají?

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/je-normalni-mit-lepsi-vztah-s-otcem-nez-s-matkou

před 2534 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Nevylučuje se to s tím co psala tady. V obou případech píše že žije s matkou, tam pouze zmínila, že s ním má lepší vztah. To nemusí znamenat že jej vídá denně (navíc za ten rok se to mohlo trochu změnit). Ale myslím, že to nemá žádnou souvislost s tím co jsem psal já tady v diskusi, nebo ty v odpovědi.

před 2534 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
nyjono

Nevylučuje, ale na mně to dělá pubertální dojem. Nemůžu si pomoct.

před 2534 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

A co bys čekal při 14 letech? 😉 Takže jsme se shodli, že tady je vše v pořádku 😉
Promiň Aukkimi, tím nechceme (nebo alespoň nechci) nijak zlehčovat Tvé problémy. Ta situace vypadá dost vážně, tak držím palce. Opravdu si najdi někoho fyzického a spolehlivého, kdo by Ti mohl pomoci a poraď se s ním. Ať už to bude někdo z Tvých blízkých, či nějaká instituce.

před 2534 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek