Avatar uživatele
zjentek

Pomůžete pochopit velikosti souborů, tok jejich dat a jak to celé pracuje?

Snažím se jako samouk pochopit rozdíly ve velikosti videosouborů. Protože když chci koukat třeba na film, mám za to, že je dobrý vědět, který je ten správný ke stažení. Ale abych to nenatahoval… Níže jsou dva odkazy s jedním filmem. Každý soubor je jinak veliký. Co jsem tedy jako SAMOUK vypochopil já (ale pozor, co bude dále psáno je výplod čistě jen mého mozku, jako ostatně VŠE zde /proto u mých příspěvků jen stěží naleznete přiložený zdroj infa/ (;(;(;), tedy jak jsem věc pochopil já, tak velikost souboru ovlivňuje jeho kvalitu a s tím taky souvisí tok dat při přehrávání, tzv. BitRate. Takže dedukuji – čím větší tím kvalitnější a tedy i lepší vizuální zážitek při přehrávání, ale… Co když mám na dnešní dobu málo výkonný PC a monitor umí zobrazit tak max Full HD? Který ze souborů níže si stáhnout? Soubor 1,45Gib má BR 1957Kbps, zatímco soubor 2,26GiB má 3158Kbps. Na čem vlastně záleží? Logika mně napovídá, že si stáhnu ten menší soubor, protože málo výkonný PC nemusí stíhat toku dat a ve výsledku se mně nejspíš bude sekat obraz. Navíc to zobrazení monitoru… Může mně někdo stručně a jasně vysvětlit, na čem zde především záleží, ať se jako laik zorientuji? Co vše je v tomto ohledu dobré vědět? Třeba aliendron, cokoli poradil, tak jsem díky jeho popisu věci přišel vždy na kloub a do budoucna si už pamatoval. Asi má nějaký mimozemský dar. Tak prosím především jeho, děkuji. (;(;

Když to laicky shrnu, tak výkonný stroj + monitor v nejvyšším možném rozlišení + vysoký BitRate = lepší zážitek při přehrávání, zatímco „muzejní“ PC a monitor vyžadují pro kvalitnější zážitek při přehrávání nižší BitRate, čili menší soubor. Je tomu tak? Pracuje to takto? Nebo jsem vedle jak ta jedle? Děkuji.(;

https://tracker­.cztorrent.net/to­rrent/nakaza-contagion-2011/192483
https://tracker­.cztorrent.net/to­rrent/nakaza-contagion-2011-cz/447997

Uzamčená otázka