Avatar uživatele
Georgo2010

Pokud je v reklamačním protokolu uvedeno pro vyzvednutí opraveného zboží nižší datum než na záručním listu,co rozhoduje?

Pokud zboží v servise neuzná v záruční lhůtě, požaduje zaplacení vyjádření, a bere v potaz pouze datum z předchozího reklamačního protokolu, jak se mohu bránit u prodejce? Jedná se o 3× stejnou závadu a odstoupení od smlouvy.
Doplňuji:
Jedná se v podstatě o 3. stejnou závadu mobilního telefonu uplatňováno přímo u operátora. Při uplatňování reklamace (odstoupení od smlouvy) bylo doloženo reklamačními protokoly prodloužení záruční lhůty. Konflikt nastal v okamžiku, kdy na reklamačním protokolu bylo uvedeno nižší datum převzetí(např. 5.5.) než na záručním listu (např. 10.5.), přičemž datum odevzdání k posouzení byl stejný na obou dokumentech (např. 20.4.). Prodejce trval původně na svém, že reklamaci nepříjme kvůli „prošlé“ záruční lhůtě (a že jsem si datum vyplnil do ZL sám), ale nakonec chybu při výpočtu zbývajích dnů reklamace uznal. Nyní mi volal, zda-li požaduji opravu (výměnu celého dílu) nebo vrátit ze servisu včetně zpoplatněného vyjádření, s tím že nebylo uznána reklamace v záruční lhůtě. Mohu se nějak bránit?

Zajímavá 0 před 4333 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
arygnoc

jedná sa o opakovanú závadu a predajca Vám musí ponúknuť výmenu tovaru za nový. Môžete sa dohodnúť o odstúpení od zmluvy (pozor, predajca Vám nemusí dať peniaze na ruku!)

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
jmhad

Budu jen citovat z OZm,protože dotazu není moc rozumět -
Odstoupit od kupní smlouvy má zákazník právo

  • závada je neodstranitelná a věc nelze používat
  • shodná závada se projeví i po dvakrát opakované opravě
  • je překročena lhůta 30 dnů pro vyřízení reklamace

K tomu – záruka se prodlužuje o dobu,kdy byl výrobek v opravě.
Důležité rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR z roku 2010 – Pokud prodejce neinformuje zákazníka o vyřízení reklamace do 30 dnů od začátku reklamačního řízení,musí zákazníkovi vrátit peníze – zákazník může odstoupit od smlouvy bez řečí.
Dříve se musel zákazník poníženě ptát.
No a pokud se prodejce k tomu nemá – pak se řídit hodnotou předmětu. Buď se obrátit na příslušnou Českou obchodní inspekci,který vymůže finanční sankcí nápravu a nebo přímo na soud.To každopádně u dražší věci.Jinou možnost zákazník nemá.Někdy stačí o tomto začít jen mluvit.

Doplňuji:
Pokud není na ZL datum,platí paragon.Ta ale asi máš na mysli nesrovnalost mezi datem převzetí zboží do opravy reklamační přihláškou a datem,které bylo zapsáno do ZL zřejmě po příchodu výrobku do opravny,tedy při zahájení vlastní opravy.Pak by mělo platit datum první,tedy kdy byla reklamace uplatněna,tedy kdy byl výrobek předán prodejci k opravě.Pokud ale prodejce jednou uznal,že je platné datum uvedené v ZL,pak je to jeho další chyba a tato datum je platné.Ale je potřebné to nějak doložit.Pak platí co jsem napsal – podle hodnoty zboží ČOI nebo soud.Jiná možnost není.Někdy ale pomáhá,když se o tomhle řešení začne jen mluvit a konkrétně u /zlodějů/ operátorů byť předběžné oznámení,že přenesu své číslo k jinému zloději.Oni dnes bojují o každého, koho mohou ždímat a těch pár korun za telefon je pro ně nepatrná částka proti tomu,co mohou ztratit.Ale pokud se jedná přímo s operátorem a ne s jeho dealerem!

Upravil/a: jmhad

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek