Avatar uživatele
berry38

Podníkání a studium

Zdravím,

Zajímalo by mě několik věcí ohledně podnikání, když jsem ještě student.

1.Budu muset během podnikání(do 26 let) odvádět nějakou částku za zdravotní a sociální pojištění, nebo jako student budu od jakýkoliv poplatků osvobozen?

2. Když se Moje činnost bude týkat int.zprostředkování prodeje přes Ebay, kdy cena za určité zboží od objednatele přijde na můj účet a za ty peníze já potom zakoupím a nechám poslat dané zboží už přímo na adresu objednavatele, je zde nutnost si kromě příjmů o výdajů(kvůli daňovému přiznání na konci roku) věst ještě nějakou evidenci, když se o dodání a zboží jako takové více zajímat nemusím?

3.15% Dań z příjmu se počítá z výdělků(příjem-výdaj=výdělek) nebo z veškerých plateb(příjmů?) od kupujícíh za který já hned nakoupím zboží které jim pak budeodesláno?

Dík moc všem předem za infotmace!
Zdroj: http://www.po­radte.cz/spolec­nost/29007-podnikani-pri-studiu.html

Zajímavá 0 před 3727 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
turbanek

Zdravím,

  1. osvobozen určitě nebudeš, musíš si udělat živnostenský list na živnostenském úřadě. Pak zajdeš na OSSZ (Okresní správa sociálního zabezpeční) dle tvého trvalého bydliště a oznámíš jim, že jsi začal podnikat + dodáš potvrzení o studiu to samé na tvé zdravotní pojišťovně. Každý měsíc musíš platit zálohy na zdravotní pojištění a zálohy na sociální pojištění, jejich výši ti řeknou na výše uvedených úřadech. Výše záloh se vypočítává z výše zisku, který vytvoříš za uplynulý rok, za ten první rok co podnikáš se to počítá z tabulek.
  2. Zde se musíš rozhodnout jestli budeš vést daňovou evidenci nebo náklady uplatňovat % z příjmu, já si třeba vedu jen vystavené faktury a náklady neřeším. Když podávám Daňové přiznání vezmu zisk třeba 100 000 Kč napíšu, že 60% byli náklady, tzn. zisk je 40 000 Kč a z toho se mi počítá sociální, zdravotní a daň z příjmu.

Záleží jestli budeš vystavovat lidem fakturu za zpostředkování nebo za prodej, jestli jim pošleš fakturu na foťák za 10 000 Kč, tak budeš provozovat nákup a prodej, tzn. do nákladů si dáš fakturu z ebay na 9000 Kč a do výnosů vystavenou fakturu za 10 000 Kč v tomto případě bych si vedl daňovou evidenci (jednoduché účetnictví) jestliže budeš vystavovat fakturu typu Za zpostředkování prodeje Vám fakturuji 1000 Kč šel bych cestou uplatňování nákladů % z příjmů.

3. Ano Daň z příjmu se počítá Výnosy-náklady=zisk a ze zisku je daň 15%. Každý daňový poplatník má slevu na dani něco přes 22000 Kč, tzn. když tvůj zisk je 100 000 Kč, daň z příjmu bude 15% = 15 000 Kč, ale máš slevu na dani přes 22 000 Kč, takže dan z příjmu platit nebudeš, pozor ale zaplatíš sociální a zdravotní pojištění!

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek